QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 februari 2010

Gumpavärme

Maken har vinterstid alltid gumpavärmen på i sin bil,
det har aldrig jag.
Jag tror inte det behövs gumpavärme till tantagumps modell
storlek 42. Den håller sej varm ändå, säkert nåt med fettisolering
på nån vänster.
Maken har en tunn och liksom lite ledsen mannegump, så jag kan förstå om den behöver lite utvändig värme. Men det klarar sej med tvåan. Vem i helsicke kan behöva femman??
Då blir man ju grillad!

På tal om detta, så minns jag en gång när mina föräldrar hade varit på besök här hos oss en sommar. Dom kom hit med tåget, och
sedan körde vi tillsammans ner till Skåne. Det var varmt, och naturligtvis hamnade vi i kö i Tingstadtunneln i Göteborg.
Vad jag minns hade vi heller inte air condition på den bilen
(sista bilen utan). Så det var svettigt.
Då säger min Far:

"-Måste det vara så varmt om gumpen?"

Synden straffar sej själv, man ska ge faen i att pilla på knappar man inte vet vad är, för då kan man plötsligen befinna sig i bilkö mitt i stekheta sommaren med sätevärmaren på 5! Hoppla!

Använder du sätevärmaren?

26 kommentarer:

  1. Haha...jag kan tänka mig att han hade "eld i baken". Det måste ha varit svettigt värre ;o)

    SvaraRadera
  2. haha! jag skulle använda den om vi hade en, men den är trasig. Jag är stjärtfrusen, har ingen bra isolering.

    SvaraRadera
  3. Mmmm, det är att ta i om det börjar lukta stek fläsk i bilen.

    SvaraRadera
  4. Absolut! Skinnsäten är kalla... burr.
    (Och har du sett att du har mail?)

    SvaraRadera
  5. Om jag använder sätesvärmaren?

    Jamengivet! Inte under varmaste sommaren men alltid annars.
    Jag får dessutom ont i ryggen om jag sitter kallt.
    Tyvärr finns det inte varmare än 5 annars skulle jag nog ha det ;)

    Däremot blev just den funktionen trasig på vår V70, då fick jag ett brännmärke i ändan. Det brände hål på sätet och vips antände det min ena skinka.

    Och då är jag ändå fet om gumpen och bör ha inbyggd isolering.

    SvaraRadera
  6. OOOja!! rumpvärme är ett måste och går Aldrig! att få förmycket av..önskar det fanns i TVsoffan med..:)

    SvaraRadera
  7. Det är så skönt med värme i sätet. Jag förbannar sambon varje gång det är kallt och vi tar bilen vi åker mest i. den har inte sätesvärmare! Varför var han tvungen att köpa en utan?

    SvaraRadera
  8. Men självklart! Och vi har bara på eller av. Fast i förra bilen började den brinna i ryggen, precis som för Ulrika :)

    SvaraRadera
  9. Har inte fått nåt :-( Skicka igen. Tror jaghar mailstrul.

    SvaraRadera
  10. Finns det med reglage? Vi har ( äntligen!) bara on/off...:-(
    Som andra skrivit: även om man har mycket isolering där så fryser man ändå, på vintern!
    :-)

    SvaraRadera
  11. Jag använder gumpavärmaren, och på högsta till att börja med, när det blivit varmt bara på ettan :O) Gött de!

    SvaraRadera
  12. Yes, I do! På högsta. Fast inte på sommaren. I soffan sitter jag på ett fårskinn. Ja, jag är lite frusen av mig.....

    SvaraRadera
  13. Ja absolut! På högsta först en stund och sedan lägre. Underbart!
    Men inte lika skönt när man glömmer att den är på för DÅ blir det VARMT om gumpen :(
    Må så gott!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  14. Jag måste ha gumpvärmaren på annars fryser jag häcken av mig...

    SvaraRadera
  15. Klart att jag gör! Det ska vara varmt om baken!

    SvaraRadera
  16. Luktar som stekt fläsk till slut kanske Inte najs i bilen iaf.

    SvaraRadera
  17. Ända tills det luktar bacon! Men det har jag inte råkat ut för ännu. Kan inte bli varmt nog om rumpa och rygg i bilen på vintern ;-)

    SvaraRadera
  18. Jajjemän! Här brassas det på för fulla muggar! :)

    SvaraRadera
  19. Gumpavärme?
    Aaa! du menar rövavärmen.
    Alltid på!
    Alltid!

    SvaraRadera
  20. Tja vid behov så.
    Men jag har sett en man "stå" i bilen hårt hållandes i instrumentpanelen för att inte bränna ihjäl vitala kroppsdelar. Fem mil lång var den resan och tusan vad vi som satt i baksätet skrattade.

    Skrattar nog inte lika mycket om det händer mig...

    Markattan

    SvaraRadera
  21. Oja, annars blir jag frussen om hela kroppen.

    SvaraRadera
  22. Innan man fattar att rump-värmen är på...så får jag lätt en känsla av att jag läcker...
    Åååå,neej va händer, det blir svettigt i baken å det känns fuktigt lixom...
    Tills man inser att Okeeej *pustar ut*...Rump-värmaren är på!!!

    Kan va skönt efter att ha vart frusen..
    "det är kallt,jag är frusen,det dinglar istappar i musen...tingeling,tingeling..."

    Pössen A

    SvaraRadera
  23. Absolut! Det bästa i hela bilen på vintern!!

    SvaraRadera
  24. Jag har värme i bilsätet, men använder det aldrig.
    Bilen köpte exet, han fixade också värmen i sätena. Och nu är det min bil, och värmen får rosta ihop! :-)

    SvaraRadera
  25. Inte bra med för hög värme - hört talas om rumpstek..?

    SvaraRadera
  26. Hela tiden! Älskar den! Fast jag har ju å andra sidan en ledsen mansgump... ;-)

    SvaraRadera

Ja, och...?