QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 februari 2010

Grr

I fredags köpte jag en fin vit topp från mexx. Jag blev så förtjust i den, att jag bestämde mej för att försöka få tag i en till i en annan färg. Jag kollade på mexx.com, och satte mej att ringa till affärerna här runt Oslo.
I en av affärerna svarade en ung tjej; och jag började förklara. Då avbryter tjejen mej och säger med nasal och snorkig röst:
"-Jamen du kan faktiskt inte byta den här, du får gå tillbaka till den affären du köpte den i".

Jag blev ju en smula paff och försökte säga att jag var så nöjd med den jag hade, att jag inte ville byta den, jag ville ju köpa en till!

"-Jamen,det går inte!" sa hon. Och fortsatte gå på om sitt. Det var bara att sitta tyst och vänta på att hon skulle bli färdig. Då sa jag:

"-Var fick du det ifrån att jag ville byta? Jag vill ju köpa en till, men definitivt inte hos dej nu iallafall!" sa jag.

Va'faen är det med folk idag? Dom lyssnar ju inte! Dom kör väl så hög musik att synapserna tiltar i knotten på dom!

Sånt blir jag morrig av.

24 kommentarer:

  1. Tråkig inställning, borde ju vara lite mer positis, allt för kunden osv...
    Fick du tag i nån top då?

    SvaraRadera
  2. ah men....sånt där råkade jag ut för på liseberg en gång...snorkig dum människa inte fyllda tjugo stod och idiotförklarade mej inför alla som ville lyssna...

    fick första panikattacken där och både Ondaögat Huggtänder o svordomsdiarre fick jag:)) bläää

    SvaraRadera
  3. men vilken jädra snorkfröken!

    SvaraRadera
  4. Sådana gånger har man god lust att ringa deras chef. Av ren och skär hämndlystnad.

    SvaraRadera
  5. usj rring chefen bara för att jävlas!!
    skit ska skit ha

    SvaraRadera
  6. Snacka om att förvänta sig att alla kunder vill bara en sak.

    SvaraRadera
  7. Nästa gång du råkar ut för en sådan snorkfia kan du säga som min Mormor sa: "Jag vill inte tala med arslet, jag vill tala med huvudet!!!!"

    SvaraRadera
  8. Sånt blir jag huggtand av, haha.
    Den ska jag köra i fortsättningen.
    Låter fränt.

    SvaraRadera
  9. Med en sådan snorkfröken så borde ju den affären gå med förlust...

    SvaraRadera
  10. Det hela låter som en mix av barnprogrammet "Häxan Surtant" (ett av de bästa barnprogram som gjorts) och butiksbiträdena som Mia och Klara gör parodi på. Man får in svenska Tv-kanaler i Norge va?

    SvaraRadera
  11. Vart har serviceandan tagit vägen?

    SvaraRadera
  12. Maldes mormor var en kvinna med klös - annars kan man blitt fråga 'hur kom det sig att du valde ett serviceyrke?'

    SvaraRadera
  13. Tyvärr finns det många som saknar serviceandan. Tyvärr.

    Du har en award att hämta hos mig!

    SvaraRadera
  14. De är väl "inrepeterade" i hjärnan - vad de ska säga, menar jag!! De bara pratar...och säger sådant de lärt sig i förväg :0( De kan ju lika gärna sätta på en telefonsvarare!! Kraaam!

    SvaraRadera
  15. Å surast av det suraste är att nu kan ju du inte sänka dig så lågt att du faktiskt går dit och köper en heller! Sånt hatar jag, när det i slutänden ändå är en själv som får lida för deras förbannade snorkighet.

    SvaraRadera
  16. Underbart Malde :-) Jag brukar göra mig viktigt och ta fram papper och penna, stirra människan i ögonen och fråga: "Vad heter din chef och var får jag tag på denna person?" Det går alltid hem...:-)

    SvaraRadera
  17. Näähäru..över min döda kropp att jag hade köpt ens en enkronas-godis av den damen!!

    Min make var utsatt för en likadan situation idag..det hadnlade om att vi ville köpa en ny varmluftspump..men NIX, han sa tack å hej å ringde till nästa!! Asså...vaere mää folket??

    Du har ialla fall en Award att hämta hos mej...obs...den går INTE att byta, men du kan FÅ den TVÅ ggr...;0)
    Kramen//Anna

    SvaraRadera
  18. En sak som är positivt med snorkiga expediter är att man iaf spar pengar.. :)

    SvaraRadera
  19. Sabla skit när folk är dumma i huvudet. Tur att vi andra kan sitta här och flabba och huggtanda lite åt dem...

    Markattan

    SvaraRadera
  20. säger som vi i skåne säger, vilken fubbick!

    SvaraRadera
  21. Tigerlilja och Fru Venus: Era förslag är mycket bra de också :-)

    SvaraRadera
  22. Då ska jag aldrig köpa en vit topp från den butiken! :)

    Det verkar onekligen som att vi får allt större bekymmer att kommunicera med varandra i dagens värld. Kanske beror det på som du säger, att vi har blivit så dåliga på att lyssna, kanske för att vi är så egoistiska.

    SvaraRadera
  23. Hahaha! Ja, ibland kan man undra på om man är på samma planet. Hon hade helt enkelt bestämt sig för att du vill byta! :D

    SvaraRadera

Ja, och...?