QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 februari 2010

Forts IKEA

Joho. Så här är det:




Vi håller ju som bekant på med stora sovrumsrenoveringen (alla som läser min blogg är vid det här laget väl insatta i detta). Vi har nu kommit dithän att det ska införskaffas två nya garderober. Därför var jag på hpno-IKEA i måndags. Och i förrgår. (men faen IKKE igår
och idag!)
Vi har tänkt oss Pax garderober med Hakadal-dörrar i björk. Som är slut här i Oslo. På bägge IKEA:na. Och när vi undrar när dom kommer in, så visar det sej att dom är på väg ut, för dom säljer så dåligt. (typiskt oss att fastna för det lite annorlunda som inte säljer, vi har varit där förr).

MEN! I Trondheim finns dom.
Och i Trondheim har vi en Son!
Som lånade bil och körde ner till hpno-IKEA och köpte dörrarna där.

GulleSonen!

Men nu måste vi alltså till hpno-IKEA här och köpa stommen till två garderober. Så hämtar vi dörrarna hos Sonen i Trondheim i påsk.

Ganska snitsigt ikke sant?

17 kommentarer:

  1. Det mesta löser sig sade han som...

    Skönt att det ordnade sig även om det innebar en del jobb.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att sonen kunde handla.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Härligt när logistiken funkar!
    Är inte det billigare att köpa dem i Sverige?
    Jag har ingen koll på om det är så, men det känns som om en paxgarderob kostar runt 5000:- i SEK här. Knappast en vinst som sparar in resan iofs, men om du ändå skall till Sverige menar jag?

    SvaraRadera
  4. Typiskt! Men det blir en trevlig resa till sonen då :O)See it from the bright side of life.....
    Jag älskar att gå på IKEA Vi har ju ett fint i Karlstad.

    SvaraRadera
  5. jisse vilket projekt! ;) men en anledning att hälsa på sonen , kanske innan påsk .

    pok

    SvaraRadera
  6. Hrmpf...jag tänker placera någon av mina två söner vid IKEA-varuhus...eller som IKEA-chef...JAjajajaja!!! Vilken lysande ide´!!
    Livet leker plötsligt...
    Öööh,sa jag att jag ÄLSKAR IKEA??!!

    SvaraRadera
  7. Va fan, låter krångligt!

    SvaraRadera
  8. Ikea som ska stå för de enkla lösningarna;) Men det blir säkert bra till slut!

    SvaraRadera
  9. Jag har IKEA här hos mig också! Så jag kan handla åt dig! Så kan du hämta hos mig sedan, fika lite på köpet, ok? Tills nästa gång kanske?

    SvaraRadera
  10. Åh, vilket tips, ungarna som IKEA chefer! Underbart! Jag kan bli soffprovare :-) Fast, en av ungarna måste bli tandläkare, privat, så att jag har råd med huset som ska rymma alla IKEA grejer! Jag ÄLSKAR IKEA. Kanske för att vi inte har nåt på Åland...

    SvaraRadera
  11. Slutet gott allting gott då, hoppas jag.

    Jag gillar att strosa på IKEA men ska det handlas stort eller mycket får jag krupp.

    Markattan

    SvaraRadera
  12. Med kreativt tänkande och goda kontakter kan man fixa det mesta.

    SvaraRadera
  13. Ja fan den som ger sig! :)

    SvaraRadera
  14. Supersnitsigt tycker jag, som också brukar fastna för saker på IKEA som försvinner hux-flux ur sortimentet.

    Ångrar att jag inte skaffade barn som kunde blivit Mac-supportrar, alternativt blivit utplacerade vid olika IKEA-varuhus.
    Där duger inte pälstjejerna något till.

    SvaraRadera

Ja, och...?