QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 februari 2010

Avloppet

Igår skrev både Tigerlilja och Stort och smått om
stopp i avloppen, det får mej att tänka på Sonen och
hans erfarenheter av eget boende:
En kväll för några veckor sen ringde han och meddelade att
avloppet i duschen var tätt.
"Jaha, då får du väl rensa det då!" sa vi.
"Hur?" sa Sonen.
"Köp ett par diskhandskar och gräv upp det du kan, och så köper
du Plumbo, (norsk kaustiksoda) och häller i, och så på med kokande vatten, så blir det bra," sa vi uppmuntrande.
Sonen skrider till verket, en smula äckelmagad. (ganska äckelmagad, om vi ska vara ärliga...)

Så får vi rapport; "det kan inte bara vara mitt hår i det avloppet,
det måste vara fleras som bott här förr," säger Sonen.
"Jaha," säger vi, "men hur gick det då?"
"Joho," säger Sonen, "avloppet la av en jättestor "BUUURP!"
som luktade kamelskitfis de luxe, och jag fick nästan kräkas,"
sa Sonen och rööös.

Men det funkade.

19 kommentarer:

  1. Ha ha, min tolvåring skulle rensa det igår, annars ingen maraton dusch, men mannen förbarmade sig innan hon började kräkas. Ska bli intressent när de flyttar hemifrån :-)

    SvaraRadera
  2. Jag fixar inte att rensa sånt äckelpäckel..ändå jobbar jag inom vården å torkar tonvis me ÄKTA bajs...visst är det skumt??!!

    SvaraRadera
  3. Så bra att det funkade :-)

    SvaraRadera
  4. hahaha ja man lär så länge man lever;))

    SvaraRadera
  5. Ja, det är inte bara lattjolajban att bli vuxen ;)

    SvaraRadera
  6. Andras hår i avloppet är superäckligt. När vi flyttade in i vårt hus så var det urdåligt städat. Bl.a avloppet, där fick vi översvämning och försökte rensa men fick ringa ett sugbolag som kom.
    Äckelpäckel.

    Och med tanke på att mannen som ägde detta hus före oss har ungefär 170 miljoner (jo, det är sant) på banken gör det mig ännu argare, för han har ju råd att leja städhjälp!

    SvaraRadera
  7. Ja nu kan du vara nöjd med sonen, för efter detta fixar han allt!!!!

    SvaraRadera
  8. Aha, det är kamelskitfis det luktar... jag har alltid funderat på det :O)

    SvaraRadera
  9. En erfarenhet rikare då ;-)

    SvaraRadera
  10. Påminner mig om vad jag måste göra *suckar*. Ingen annan i huset har ens fattat att det måste göras. *suckar ännu djupare*

    SvaraRadera
  11. Hahaha...att bli vuxen och bo själv kan ha sina sidor men han fixade det i alla fall :)

    SvaraRadera
  12. Haha ja sånt där är verkligen äckelpäckel :P

    SvaraRadera
  13. Ja, shit så äckligt det där är. Men om städar där ofta så går det bättre. Nåt har jag lärt mig av min mamma iaf.
    =)

    SvaraRadera
  14. Känner med honom, jag gör aldrig detta...det ligger på maken..kräks bigtime
    örk örk

    SvaraRadera
  15. Vatten och avlopp... ja, det är något vi är klart beroende av :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  16. Det gjorde han bra, Sonen - med lite hjälp från Supporten...! ;D

    SvaraRadera
  17. Gah! Det där med hår och avlopp är inte kul.

    SvaraRadera
  18. Men det ÄR äckligt att rensa avloppen. Speciellt om det inte allt är mitt eget.

    SvaraRadera

Ja, och...?