QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 januari 2010

Tatt på fersken*

TVÅ GÅNGER har Maken släppt det trådlösa tangentbordet
till datorn i golvet med ett sjujädrans brak.

Två gånger har jag frågat: "sover du?"
Två gånger har Maken svarat: "nej, jag jobbar."

Korkbolle. Han.

* "Tatt på fersken" betyder "tagen på bar gärning."

9 kommentarer:

  1. Hahaha, här har man hoppat högt mer än en gång då gubben min har slängt nått i backen när man e som mäst konsentrerad på nått. Ofta e de lurarna men det har allt vart annat med.

    SvaraRadera
  2. Spelar han poker? Kommer en massa underliga ljud uppifrån när Pappi spelar poker...

    SvaraRadera
  3. Ha ha. Jag tänkte aldrig på att det inte var ett svenskt ord... Aaaaaargh.... jag har blivit omprogrammerad...

    Kram från en lycklig återvändare ;-)

    SvaraRadera
  4. Som det kan bli. Min exman tittade ofta på ofta snarkande på tv men sov det gjorde han inte.

    SvaraRadera
  5. Min karl somnade en gång och slog huvudet i fönsterbrädan (huvudet föll bakåt), då spratt han upp och blängde på mig som om jag slagit till honom.

    Det var sagolikt roligt. Efteråt. För oss båda.
    Sen sover vi tv bägge två, snarkar och dreglar men se sover det gör vi inte ;)

    Tandläkarbesöket gick bra. Kostade skjortan dock. Inget hål bara kraschad lagning.

    Kramis!

    SvaraRadera
  6. ha ha ha ha ha
    ja de där karlarna säger jag!
    IKEA...ja... vad ska man säga. Ibland måste man dit...så enkelt är det :D'
    www.jayne.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Man kan undra vad han jobbar med men han har förmodligen sitt drömjobb!

    SvaraRadera
  8. Vad jobbar han som egentligen? Hållbarhetstestare..? Eller IT-ansvarig?

    SvaraRadera
  9. Bra att du översatte där. Det lät som något helt annat.

    SvaraRadera

Ja, och...?