QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

21 januari 2010

Tankar

Jag är så kluven för tiden.

Jag försöker blogga som vanligt,
men samtidigt bär jag tankarna på Fasching
och alla hans nära och kära i mitt hjärta.

Idag tror jag Knaada sätter ett nytt litet liv till världen,
och då tänker jag så märkliga dessa livets cirklar ändå är....

14 kommentarer:

  1. ...en tragedi för Fasching och lycka för Knaada (om det nu är en bebis på gång)...
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är svårt... när man vet att livet är så bottenlöst svart och fasansfullt som det är för denna drabbade familj nu, då bleknar allt. Samtidigt går vi vidare och fortsätter att vara de vi är, tampas med våra demoner, skratta åt det som lyser i vår tillvaro. Livets cirklar - verkligen.
    Och någonstans tror jag att vår vardag, dina blogginlägg, dygnets rytm, blir det som kan bära drabbade människor igenom helvetet. Bara vi samtidigt vågar visa vår omtanke. Life goes on... Fortsätt blogga om ditt! Kram!

    SvaraRadera
  3. Och någonstans tror jag att vår vardag, dina blogginlägg, dygnets rytm, blir det som kan bära drabbade människor igenom helvetet...

    Precis. Och en blomsterbukett. Tack Osloskånskan!

    SvaraRadera
  4. Jag har svårt med sorg....

    Men samtidigt kanske det är bättre att skriva något än inget alls?
    Jag har läst Faschings inlägg sen hans son dog och blev tagen av hans förlust och hans sätt att beskriva den...

    Tänker på Faschings & hans familj♥

    SvaraRadera
  5. Ja, livet är väldigt svårt ibland. Ibland till och med outhärdligt!

    SvaraRadera
  6. Jo men det är ju livet där hos dig. Och just nu är livet där hos dig lite nere. Då är du inte på topp.
    Jag skrev lite om det här här om dagen hos mig.
    Hur det känns konstigt när ett liv rasat och man själv lever vidare precis som man gjorde dagen innan.

    kramen.

    SvaraRadera
  7. Jag har inte varit inne på bloggen. Tycker det är skit jobbig. Egoistiskt egentligen.

    SvaraRadera
  8. Ja det är bra märkligt livet och dess mening, kommer aldrig bli klok på dess nycker men med tankar & ord kan vi stötta varandra...kram

    SvaraRadera
  9. Ens vanliga inlägg känns pyttiga, det är svårt att hantera -livet alltså - och dess grymheter. Men så kommer det med gåvor också...

    SvaraRadera
  10. När man drabbas av sorg och allt blir svart och tomt tycker man att världen omkring också borde stanna. Det är så konstigt att allt kan fortsätta som förut runtomkring, när så mycket är förändrat för alltid för en själv. Men för andra kanske livet just har börjat, glädjen strålar och livet leker. Och alla samsas i samma tillvaro. Så förunderligt är livet.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Man blir ibland så tagen av livet att annat får stå tillbaka ett tag. Måste få vara så.

    SvaraRadera
  12. Livets skiftningar mellan glädje och sorg är ibland svåra att förstå! Det enda jag lärt mig är att försöka ta vara på tiden. Glädjas åt det jag har. Och att skratta mycket och ofta!

    SvaraRadera
  13. Ja, fy. Det är svårt att släppa och jag var ändå inte ens en trogen bloggläsare. Men det är ju just ens värsta fasa.

    SvaraRadera

Ja, och...?