QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 januari 2010

Strategi: hade det varit ett strykjärn hade jag till slut fått ett nytt.

För tre bilar tillbaka hade jag otur och fick ett måndagsexemplar. När jag frikopplade på mellanvarm motor, bara dog den. Istället för en snasen liten Corsa körde man plötsligt en skitgammal tungrattad traktor istället. Och som den blev felsökt! Men inget fel hittade dom. Alltså måste det vara fel på tanten som körde. My ass. Maken hade ju samma problem om han körde.

En lång historia som faktiskt slutade med att jag lyckades reklamera den och få tillbaka pengarna! Jepp. Enveten kärring ni vet.

Idioten i sammanhanget var dock säljaren. Ung människa som gick hårt på "kärringbakratten"-argumentet. Dumt av honom. Han sa väldigt mycket mer dumt, men det kan jag trötta er med en annan gång. Det dummaste han klämde ur sej var dock detta; vänd till min man sa han lite överlägset:

"-Ja du vet, vi säljer denne vidare till en som har ett annat turtall än din fru har när hon kör."

Då replikerade Maken med dov röst:

"-Du har aldrig åkt med min fru. Det är inget fel på hennes turtall."

För frugan har  nämligen bra fart, när hon kör.

(turteller = varvräknare, turtall är antalet varv motorn gör per minut)

16 kommentarer:

  1. Meh, vilket pucko! Bra att du fick reklamera!

    SvaraRadera
  2. BRA av maken att ge säljaren svar på tal!

    SvaraRadera
  3. Make, som annars är så snäll, blev lite mörk i synen.

    SvaraRadera
  4. Ojoj, då var nog Osloskånskan inte heller att leka med längre kan jag tänka!

    SvaraRadera
  5. Gött att din man plattade till honom med sitt svar.

    SvaraRadera
  6. Pfft! Sicken idiot! Tursamt nog brukar såna där puckon falla på eget grepp..

    SvaraRadera
  7. Ojojoj, den gossen visste inte vem han gav sig på.

    Markattan

    SvaraRadera
  8. Vilken idiot! Då menar jag inte maken din...

    SvaraRadera
  9. Ja jisses, precis som när det förra seklet var ungt, liksom ... Killen måste ha varit helt felnavlad!

    SvaraRadera
  10. fniss fniss ungefär som när mäklaren gjorde med mej när vi skulle köpa det här huset...han sa lilla vän du förstår inte såna här affärer, och klappade mej på HUVUDET.
    som en hund?
    där kom både huggtänder och onda ögat fram vill jag lova:)))

    bra du slapp bil-skrället! kramen!

    SvaraRadera
  11. http://www.youtube.com/watch?v=ZgR_wwKH5xg

    SvaraRadera
  12. moohahahaha, på dom bara, visa att vi kan vi med. Men sen har du ju skrivit knas för mig som förstår lite väl mycket av just bilar *lol*

    Varvräkaren VISAR antal varv moton gör per minut. En sån kan man köpa å koppla in på alla bilar, ovs det e en diesel eller bensinare, 4,6,8 cylidrig sak. Går skitbra att koppla in på både moppe, lastbil eller traktor. Den kopplar man oftast in igenon tändmodulen.

    Men ja vet va du menar å det e ju huvudsaken.

    SvaraRadera
  13. Sådana finns det gott om.
    Irriterande men sant.
    Bra att du sa ifrån och fick rätt!!

    Starkt jobbat!

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Vet du att i staden vid fjällets fot där jag tidigare bodde kunde "kärringar" bara köpa Honda eller Citroen. Vi var nämligen osynliga på alla övriga bilaffärer. Inget fel på min Cittra alls. Tvärtom är den riktigt bra men jag hade kunnat vilja ha en VW...

    SvaraRadera
  15. apropå som jag brukar säga till Polishustrun; Du kör som en kille, hahahahahahaha...bra tillplattat, annars:)

    SvaraRadera

Ja, och...?