QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 januari 2010

Star Trek?

Eftersom jag är en tant som vägrar färga håret, så brukar jag klippa det lite skojsigt istället. För en och en halv vecka sen klippte jag en liten variant på luggen, den går ner som en pigg på mitten.
Många av mina jobbkompisar har tyckt att den var snajdig, och det kommenterade jag för Maken idag. Då glor han (igen) lite dumt på mej (för han har inte sett det) och säger:

"-Vet du att dom gamla skridskoåkarna hade såna förr i tiden,
det kallas djevellue (djävulsmössa)".



Jag förstår inte detta, jag har ju inte varit arg på en hel vecka?


Och nej; det är inte jag på bilden,
det var en snubbe som dök upp när jag googlade ordet.

12 kommentarer:

  1. Go han e då :O) Maken alltså....

    SvaraRadera
  2. I skåne kallades den för Siggemössa på 50-60 talet

    SvaraRadera
  3. haha - luggen är säkert superfin :)

    SvaraRadera
  4. Ja du:) Både luyggen och mössan är coola, men så är man en trekkie..

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat, varför se ut som alla andra i skallen? ;)

    SvaraRadera
  6. Om det hade varit du på bilden, hade jag tyckt att du var den sötaste Osloskånska jag sett. Nu är det ju inte du, så då är jag säker på att du är ännu sötare.

    Markattan, sprider positivitet

    SvaraRadera
  7. Du är säkert jättetuff med den luggen!

    SvaraRadera
  8. Undrar vad man ska göra med håret för att gubbarna ska märka något. Du är säkert jättefin.

    SvaraRadera
  9. Äh! Karlar har ju inget sinne för det estetiska. Det är som när man köpt snajdiga klackskor och stolt stapplar runt på uppvisningspromenad framför maken och han säger: Men gumman, dom ser faktiskt varken bekväma eller praktiska ut! *suckar*

    SvaraRadera
  10. Jag färgar håret men är lite less på utväxter och funderar på om jag ska ta mod till mig och sluta. Jag är inte så rädd för det grå men den dassiga färgen på det som inte är grått än.

    SvaraRadera
  11. Hehe. Apropå farging av hår. Jeg gjør ju mitt beste for å farge håret mitt mer som hvitt da;-) Grått er flott!

    SvaraRadera
  12. Färgar inte, har inte lugg, men maken jublar inte i a f. Han kanske skulle se om jag snaggade mig till 2 cm.

    SvaraRadera

Ja, och...?