QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 januari 2010

Mjae

Det börjar sannerligen inte bra. Jag har redan käkat fyra Bamsemums till kaffet, och igår hade jag möjligheten att pimpla lite alkohol. Men gjorde jag det? Nä. Istället valde jag (som vanligt) att köra.
Så jag skålade i vanligt kranvatten; fast det fanns bubbelvatten att tillgå. Jag tycker inte om bubblorna, det gör ont i näsan.
Men flera andra har väl förhoppningsvis fått i sej skumpa, om man nu ville det. Jag gillar inte det iheller. Av samma grund som ovan. Dessutom smakar det inte gott.

En skumpaepisod från min uppväxt gör sej nu påmind:
Farsan skulle öppna två flaskor skumpa på Mamsens 40-årsdag.
Med första flaskan sköt han i sönder ljusarmaturen över diskbänken.
Klok av skada valde han att öppna den andra i badrummet.
Där fick han in en klockren träff i pannan på sej själv, varvid
glasögonen gick fløyten, och trillade i två delar ner i bidén.

Sen kan jag lustigt nog inte påminna mej om att vi nånsin haft dylik alkohol med sånt klös i, i barndomshemmet mer. Pommac har istället fått göra samma nyttan. Lite tryggare för omgivningarna s a s.

8 kommentarer:

  1. Hei. Vil ønske deg ett riktig herlig 2010.
    Nyttårsklem Ann<3

    SvaraRadera
  2. Oj! Vilken pärs för pappa din!

    God forstättning!

    SvaraRadera
  3. Se, det e farligt med sprit, därför ska man göra som ja, ge sjutton i det!

    SvaraRadera
  4. Man får väl leva lite on the edge!

    SvaraRadera
  5. Vilken dubbelotur pappsen hade, fniss!

    SvaraRadera
  6. Pommac kan funka det med men visst är det gott med champagne.

    SvaraRadera
  7. Det kräver övning att öppna champagnekorkar rätt, så du/din pappa behöver öva mera, inte mindre!!! ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?