QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 januari 2010

Mera bråk

...och medan vi är inne på temat: norska regeringen är på krigstigen för att sjukfrånvaron är för hög här. Dom har flera olika förslag på hur det ska lösas på bästa sätt, bl a ska sjukskrivna fylla i ett schema om sin hälsa varannan vecka, detta gäller även dom med kroniska sjukdommar och cancer. Vår försäkringskassa går redan på knäna, och ska nu sortera ännu mera papper från (stabilt) kroniskt sjuka. Fint. 

Och när media försöker få reda på regeringens statistik över deras sjukfrånvaro, så finns det ingen! Ingen har nån översikt överhuvudtaget!  Och på direkt förfrågan får dom tunghäfta! På teve!! (jag trodde inte det fanns en politiker som kunde få tunghäfta på teve) Men den vanlige mannen i gata, han ska rapportera han!
Jag blir helt matt.

Till slut vill jag bara upplysa om att det är dödsdumt att tappa husnycklarna i lössnön; gör inte det.
Jag upprepar: gör inte det! Capisci?!

7 kommentarer:

  1. Moraltanter behövs! You rock girl!

    SvaraRadera
  2. You go girl! *applåderar, stampar och busvisslar*

    Nej, jag tänker inte tappa husnycklarna i snön. Jag tänker inte tappa dem alls. Om jag kan undvika det, alltså ;-)

    SvaraRadera
  3. Lovar att hålla hårt i dem :-)

    Ha en bra tisdag och håll moralen hög!

    SvaraRadera
  4. Du, det låter halvfascistiskt att jaga sjuka samtidigt som politikerna glassar.
    Usch!

    SvaraRadera
  5. Verkar som om försäkringskassan i Norge är lika galna som i Sverige.
    Ska hålla i nycklarna, jag lovar ;)

    SvaraRadera
  6. Himmel - och suck. Det är väl ungefär vad jag har att tillägga. Bra rutet.

    SvaraRadera
  7. Att man även o Norge försöker lösa problemet med ohälsa på sätt som garanterat inte kommer att funka utan bara göra det krångligt och dessutom sparka lite på de sjuka.

    SvaraRadera

Ja, och...?