QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 januari 2010

Lite prit sådär

Vi dricker glögg. Inte från i fjol, utan från i förrfjol. Ifjol pratade vi hela tiden om det men det blev liksom aldrig av. Kan glögg bli dålig? (tja, det finner vi väl ut av) Åkkesom, rena årgångsglöggen är det iallafall. Smakar lite kymigt efter chilinötter, men jag är inte petig.

Men frågan är; är vi bittepluttelite sent ute eller är vi megatidigt ute?

Helt säkert är det att vi iallafall är helt fel "på det".

15 kommentarer:

  1. Smakar den bra så är ni ute i tid ;-)

    SvaraRadera
  2. Säger som Znogge; smakar det bra så är inget tillfälle väl fel? :-)

    SvaraRadera
  3. Drick du! Är det alkohol i det så har det väl dödat det värsta!

    SvaraRadera
  4. ha ha ha ha ja du....tidigt..men å andra sidan är det gamla glöggs ..så kanske ändå sent...
    Ha ha ha ha
    DRICK du
    www.jayne.blogg.se

    SvaraRadera
  5. -25 grader i Värmland, = Glögg helt okey!

    SvaraRadera
  6. de e aldrig fel på lite alkohol, i vilken form det än må vara...

    SvaraRadera
  7. Det er ikke feil, i det her temperaturene! HEr gikk det først i varm sjokolade og whiskey, no en goooood rødvin;-)

    SvaraRadera
  8. Som jag brukar säga:
    Den som väntar på något gott väntar alltid för länge!
    Det betyder nog att ni är sena, tror jag...

    Tack förresten för en vänlig komplimang tidigare idag :)

    SvaraRadera
  9. Kära du, ni ligger helt rätt i tiden!
    Själv har jag också sådan glögg. Tror t.o.m att jag har en flaska som är ÄNNU äldre. En lite speciell flaska, med smak liksom.

    Jag är inte sugen på glögg nu.
    Inte under julen heller verkar det som. Har helt glömt bort det.

    Men i denna kyla, sitter ju en glöggtår som en smäck!

    Kram goa du, och tack för att jag får fronta som ballabloggen, först ut och allt ;)

    SvaraRadera
  10. jag drack gammal glögg, vilken jäkla migrän jag fick dagen efter, men det kan ha varit mängden också....

    SvaraRadera
  11. Man kan lagra glögg. Vilka som kan lagras eller inte föräljer inte historien. Men ajg vet att det går att lagra glögg. (jag borde gå och lägga mig!)

    SvaraRadera
  12. Tillägg: det kanske bara är den glögg man sätter själv, som ska lagras?

    SvaraRadera
  13. Glögg blir väl alltid bättre, eller? I alla fall den som vi gör själva. Den blir bara godare och godare. Vi FÖRÖKER verkligen spara en flaska varje år. Men det är svårt, så himla gott ju...

    SvaraRadera

Ja, och...?