QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

13 januari 2010

Intryck

Häromdagen kom det en snubbe från elbolaget och skulle
byta vår elmätare.
Jag öppnade skåpet och snubben fick nåt religiöst i blicken
samtidigt som han utbrast:

-Jag har aldrig sett ett sånt ryddig elskåp!!
-Nähä, sa jag, hur brukar det se ut då?
-Det brukar vara en massa grejer här, nycklar o sånt.
-Jaha, sa jag.

Sen fick han inte gå längre in.

13 kommentarer:

  1. Jag önskar någon sa så om mitt hem. Inte elskåp.
    Nu vet jag inte hur elskåpet ser ut, förmodligen som resten av huset ;)

    Huvva, borde anlita en städfirma, men jag blir ruinerad då *sucka*

    SvaraRadera
  2. Hehe, ryddigt, förmodar att det betyder ordningsamt eller nåt....
    Kul att kunna visa upp den duktiga sidan, jag skulle heller inte ha släppt in honom :O)

    SvaraRadera
  3. Men Ulrika! VARFÖR tror du han inte fick gå längre in???

    SvaraRadera
  4. Vi hör nog till den vanliga varianten av familjer med oryddiga elskåp :) Vår elektriker har tur om jag hittar så att jag kan visa honom var det finns...

    SvaraRadera
  5. Helt rätt att inte släppa honom över tröskeln!
    Nä, låt honom leva lycklig i sin saliga tro..;D
    Men glöm inte bort att ni har ett gott rykte att leva upp till nu...

    SvaraRadera
  6. Som sagt så ville man ha det inte bara i elskåpet.

    SvaraRadera
  7. Men, det gjelder å ha det ryddig, på de riktige plassene!Elskåpet for eksempel;-)

    SvaraRadera
  8. Fasen vad det rasslar in följare här! Jag är impad, hihi.

    SvaraRadera
  9. Vi har elskåpet på utsidan huset! Lucky me.:) Blir värre om dom ska kolla proppskåpet för det är ju inomhus i min skrubb under trappen och där är det allt annat än städat ;)

    SvaraRadera
  10. Haha - han menade nog som det ser ut i vårt, nyklar och solglasögon och glödlampor och allt möjligt grejs :)

    SvaraRadera
  11. Ha ha ha ha ...
    Ja....man får ju passa på att ha oordning någonstans..hmmmm
    www.jayne.blogg.se

    SvaraRadera
  12. Så underbart att få ge ett prudentligt gott och ordningsamt intryck! Om så bara i elskåpet..

    SvaraRadera
  13. Men alltså. Jag är en riktig stökmaja. Men jag undrar, hur sjutton får man in nycklar, solglasögon och glödlampor där malla? Eller varför lägger man dem där? Jag måste kolla vart mitt elskåp sitter. Jag kanske har missat ett underbart ställe att förvara menskoppen på?!

    SvaraRadera

Ja, och...?