QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

07 januari 2010

Herrarna Dart

Maken har månadens dart. Åtta gott vuxna män kränger våfflor, dricker kaffe och hottarrrr (skånska för kastar) pil.
Samt pratar skit. Mycket skit.
Jag sitter i ovanvåningen och våndas varje gång en pil missar tavlan.
Det drar av ett unisont brööööl á la spinngalen viking och väggen
alt parketten gråter.

Ärligt talat, varför rackas det ner på fruntimmers syjuntor?
Jag menar - vad är skillnaden? Mer alt mindre hack i parketten?

*suck....dubbelsuck*

9 kommentarer:

  1. Heja syföreningen! Man ska vara rädd om parketten!

    SvaraRadera
  2. jag förstår dig skicka dom i källaren eller garaget!!

    SvaraRadera
  3. Dom får åka ut i förrådet!

    SvaraRadera
  4. Ojoj, hade blitt tokig om mina gubbar skulle kasta pil inne... Ut me dom i kylan i stället så får vi se hur mycket vikingar dom e :)

    SvaraRadera
  5. Ut ur huset med dem bara!

    Maken försökte sätta upp en elektronisk darttavla i vardagsrummet. Den idén tog jag snabbt ur honom... De pilarna har ju inte ens en vanlig spets...

    Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Hotttarrr ja, så härligt det låter för en skånetös!

    SvaraRadera
  7. Å andra sidan kunde det vara en traumatisk upplevelse att se just det gänget sitta ned runt bordet och virka tofflor - under brööööl och kaffedrickande ;-)

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera
  8. Hehehe röstar också för fler syjuntor. :D

    SvaraRadera

Ja, och...?