QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 januari 2010

Händigt

Fisken renoverar med en handgranat.
Och så har han svåra tankar om sömnad.

Min Make, som är en väldans händig man när han vill, (läs: när jag har TJATAT länge) och väldigt länge var jag dödligt imponerad över vad han kunde åstadkomma med sina två skrivbordshänder.
Jeg, å min side, är himlans duktig på att sy.

Sen en dag insåg jag att egentligen gjorde vi ju samma saker, fast i olika material. Han i trä med spik, såg och sånt. Jag med tyg, tråd och sax. Bägge måste vi vara noga om resultatet ska bli bra. (när vi byggde förrådet på baksidan ihop med grannen blev Maken kallad "Byggherren", fast på ett snällt sätt)
Bägge måste vi kunna tänka vinklar och "passa ihop".
Då gick dödliga imponer:et över.

Så nu tycker jag Fisken kan vara glad och sluta tänka
tunga tankar när någon säjer sömnad.

10 kommentarer:

  1. Jag valde att kalla mig själv byggherre på alla papper inför husrenoveringen. Kul, tänkte jag.
    Ångrar mig nu när kommunen vill ha mina kråor på att allt gått rätt till :)

    Slänger man småbarnsmammor i finkan om dom ljuger?

    SvaraRadera
  2. Håhå, eller gör man som min man...börjar lite här och där utan att avsluta något. Då blir också resultatet till slut som följden av en handgranat.

    SvaraRadera
  3. Bra tänkt, visst är det samma sa, fast olika material.

    SvaraRadera
  4. Det som kan irritera mig med min Make är när vissa saker aldrig blir färdiga. Typ renoveringssaker.

    Fast då när jag tänker på alla alster jag håller på med och som jag hållit på med i åratal då känner jag mig på samma våglängd som Maken. Och alltså inte bör tjata.

    Fast jag tjatar ändå.
    Jag är så komplicerad!
    ;)

    SvaraRadera
  5. Två sidor av samma sak får man väl säga...

    SvaraRadera
  6. Jag tycker Fisken är fantastisk som kan renovera med en handgranat!! Det är ju som att virka med en motorsåg!!!

    SV: Eeeh?! Däven dötte???
    Help me out, here?

    SvaraRadera
  7. Ja...typ, herreguden, wow, fett....

    SvaraRadera
  8. Fisken å granatrenovering. Hon kan.

    SvaraRadera
  9. Ha, ha! Tack för länken!
    Nej det är inte samma sak. Att sy är skitsvårt! Att bygga har ju både jag och din make uppenbarligen klarat av.

    SvaraRadera

Ja, och...?