QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 januari 2010

Bulls (utan horn)

Flera läser det här, och tycker att jag ska baka själv.
Det kan jag ju försöka. Igen. Jag har ju försökt förr.
Fru Universum och Herr Blå tycker jag ska göra buisness
av det och börja sälja här i detta semla-armodets land.

Dom kan omöjligt ha sett det här:

Nä just det, tänkte väl det.

14 kommentarer:

  1. Hoppsan! Men det viktigaste är ju ändå att man vågar försöka.. Eller?

    SvaraRadera
  2. Men du, kan man inte köpa släta bullar så behöver du bara fylla dem?!? Så gjorde min mamma och tänk det gick bra det med. Finns det släta bullar med hallonsylt borde man kunna få något bageri att sälja innan de förstört dem på detta sätt.

    SvaraRadera
  3. F@M: Jo. Eller åka till svärje o frossa.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag är övertygad om att du fixar det! Övning ger färdighet som det så vackert heter :-) Färdiga bullar är ingen sport!

    SvaraRadera
  5. Semlor är en av de få positiva resultat jag har i köket ;)

    Så jag är en fena på semlor men lite lite dålig på resten av bakningens mysterium.

    Sen så gäller det ju bara att vara ihärdig. Funkar det inte första eller andra gången, så är ju chansen stor att det funkar den tredje.

    Kipitup!

    SvaraRadera
  6. HAHAHAHAHAHAHAHAHA..(åt det andra bak-inlägget) fiiiiifaaaan va roligt!!!

    Men du..t.o.m. jag kan baka semlor och kan jag så kan alla!!!

    Så sätt igång, baka-sälj-bli riiiiik-hälsa på oss!!

    Seså, sätt igång nu! NU!!!

    SvaraRadera
  7. Amen, baka baka MEGA kaka, vem ska kakan smaka? JO IQ BADBOLL! langa Hit dom nu annars bussar ja studdsbollen på dig *lol*

    SvaraRadera
  8. hi hi hi hi... men alla får misslyckas nån gång... klart du ska baka!!!!
    Men semlor med sylt...hmmm...ehhh...??? hm...
    www.jayne.blogg.se

    SvaraRadera
  9. Semleuland!!!! Det var bra!!!

    SvaraRadera
  10. fniss fniss fniss...ser ut som när jag bakar ungefär:)
    jag har icke käkat en semla ens i år än...för börjar jag så kan jag inte sluta:)

    mums sylt-semlor:))
    kramen!

    SvaraRadera
  11. Ja herregud! Hur kan man byta ut mandelmassan mot simpel sylt?! Någon måtta får det väl ändå vara! Du får missionera lite, upplys deras fördunklade sinnen och visa dem vägen till frälsning...och njutning!

    SvaraRadera
  12. Man lär av sina misstag! Klart du ska lansera den riktiga semalan i Norge, kan bara bli succé.

    SvaraRadera
  13. Svenska semlor är bäst! Har tyvärr bara ätit en i år ... Men imorgon ska jag få 2! Min mor ska baka. Och på tal om Finland, så finns det en väldigt rolig historia:
    En busslass med finländare var ute och körde i sommarsverige. De anlände till sitt hotell mitt i natten, lite sena av okänd anledning.
    Personalen frågade vänligt alla besökare;
    "Är ni hungriga? Vill ni ha en sängfösare?"
    Ledaren för gruppen säger som så:
    "Nja, det är nog inte så farligt med hungern, det räcker med lite kaffe och en semla."
    (Märk väl att detta var mitt i sommaren!)
    Portiern studsar till inför denna udda beställning, men vill gärna vara till lags.
    Han engagerar hela kökspersonalen till att baka semlor mitt i natten.
    Gästerna tycker att det dröjer, men väntar tålmodigt.
    Efter en lång stund kommer fikat ut.
    Gästerna studsar till! Vad är detta?
    De hade ju bara beställt kaffe och ... en fralla! (rundstycke!)
    Denna historia lär vara sann! :-D

    SvaraRadera

Ja, och...?