QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 januari 2010

Bulle o bulle fru Blom


Jag läser era bloggar.
Om hur ni minsann käkar semlor
till höger och vänster.
Jag ska bara be om att få upplysa om att
norrmännen inte kan det här med semlor:

Norrmänn kan inte semlor!!

Dom har nåt småfånigt försöksaktigt
amatörbullefjanteri som dom kallar semla!
Som inte är nåt annat än en sketen bulle
med sylt och grädde i.
Men HALLOEN!!!! säger jag bara.

Alla vet ju att en äkta semla
innehåller mandelmassa!
Inte sylt.
Förbenade semla-uland.

Me love ju the real semla...

29 kommentarer:

  1. Men...SYLT? Hemskt. Har dom mandelmassa eller kan du smuggla? För grädde har dom väl?

    SvaraRadera
  2. Ta en skolebolle i stället! *skojar bara*

    SvaraRadera
  3. Du måste ju baka själv!
    Semlor brukar jag baka. Ja, jag bakar ju bara bullarna och så fyller jag dom sen.

    Med mandelmassa och inte nån jäkla sylt.
    Helst hemgjord mandelmassa, och det är ju lättare än att röra en köpt smidig ;)

    SvaraRadera
  4. Det blir nog till att baka själv om man vill ha the real semla.

    SvaraRadera
  5. Du, varför inte göra big business av det? Baka sig lite semlor varje år i januari. Och sälja satan.

    SvaraRadera
  6. MU: Då ber jag damen läsa inlägget: "Min söta vänninna E" under rubiken "Livet i köket". Risky buisness, säger jag bara.

    SvaraRadera
  7. Ja, jag kan intyga att det är sant!
    Bästa semlorna gör man själv...

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera
  8. Men just nu kan jag ta en med sylt i. Spelar ingen roll. Jag är suuuuuperfikasugen!

    SvaraRadera
  9. FP: Nej. INTE sylt! Hellre en slät bulle då. Ska jag sätta på kaffet då? Är du här om en kvart?

    SvaraRadera
  10. Jag håller med "finnpajsare".. JAg tar vad som just nu! Men en riktig semla är ändå en riktig semla.
    CEA-grejen är en teknikpryl. Någotslags kretskorts-tjafs... Jag vet inte heller vad det är.

    Tack för att jag får vara "Veckans balla blogg"
    =)

    SvaraRadera
  11. Hallonsylt, dumheter! Sassabrassa mandelmassa!

    SvaraRadera
  12. en semla skulle vara gott. fast utan mandelmassa. jag gilar inte det. dom är goda utan med. men ingn semla idag. kanske på lördag :)

    SvaraRadera
  13. jag flyttar till Norge ... genast
    jag kan inte komma på något äckligare
    än just mandelmassa (om vi håller oss
    till så kallat "ätbart" he he he)

    ha de'

    SvaraRadera
  14. En tur till Sverige! Nordby köpcentrum är ju närmre än Torp i Uddevalla!

    SvaraRadera
  15. Gafflan: En semla-bloggträff på Nordby en lördag eller söndag! Hade det varit nåt? Jag följer en del bloggar i det området. Vad tycks?

    SvaraRadera
  16. You ain't seen nothing 'til you've been here...

    I detta landet är fastelavnsboller ("det er da det samme som 'semlor', ikke?") ett slags wienerbröd med sylt eller kräm i, och glaserat med florsocker.

    Snacka om semmel-u-land!!!

    Semlor; det är sånt som man bakar själv. Basta! :-)

    SvaraRadera
  17. IH: Det är ju faktiskt ääännu värre! Bah.

    SvaraRadera
  18. Jag gillar inte alls semlor. Möjligtvis själva bullen. Bara.

    SvaraRadera
  19. Synd att du är duktig på att sy! Tänk om du var duktig på att baka! Men det kanske du är? Så sätt igång o baka äkta semlor och SÄLJ!

    Sen kan du kanske köpa dig en resa för pengarna och hälsa på hos Polishustrun och mig. Och få kondis-semlor....ÄKTA:)

    SvaraRadera
  20. Förresten? Vad f... är en knappfantast???

    SvaraRadera
  21. ALdrig hört om dessa semlor.. då e finland e extra-Uland

    SvaraRadera
  22. Gafflan: Ohh, vad kul! Jag mailar dej på raken!
    FB: Jag har idiot-dille på knappar!

    SvaraRadera
  23. Du får baka egna, å visa dom hur det ska vara!

    SvaraRadera
  24. Hahaha! Igår kom det faktiskt in en Norrman på bageriet där jag jobbar och beställde semlor. Med sylt! Dom sprider sitt kulinariska ovett omkring sig!

    SvaraRadera
  25. Jag ÄLSKAR winersemla!! Få bli en när det är semla-dagen! gott!

    SvaraRadera
  26. Jag har ett kanonbra recept på semmelbullar om du tänker starta buisness. Dessutom ett litet tips blanda urgröpet med lite marsanpulver, mandelmassa och lite grädde och du har en kanonfyllning som även de som inte är så förtjusta i mandelmassa brukar gilla.

    SvaraRadera
  27. Torp ligger runt hörnet för mig
    ska vi byta semlor??? ;-)

    SvaraRadera
  28. AL: Följ med på min blogg, det kommer ett bulleupprop snart!

    SvaraRadera

Ja, och...?