QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 januari 2010

Brevbäraren igen

Vår söte brevbärare fryser. Häromdagen hade han toppaluva under ryska skinnmössan, och ovanpå det hade han krängt kapuschongen på plats. Pluss en låååång halsduk virad mååånga gånger runt halsen.

Det säjer sej självt att det inte blir så mycket rörlighet i nacken då.
En egentillverkad utvändig nackspärr liksom.

-Brrr, kallt," sa han. Med samma fina vita smil som vanligt.

12 kommentarer:

  1. En sån söt brevbärare vill jag också ha!

    SvaraRadera
  2. Men stackarn. Han fryser ju!

    SvaraRadera
  3. Förståndig brevbärare! Min brevis kommer i elbil. Med sur uppsyn. Inga vita leenden där inte. Förutom när han skadeglatt räcker över elräkningen möjligtvis..

    SvaraRadera
  4. Här kör dom latgrisarna bil och jag är helt säker på att dom inte smilar heller... Det är ju så hurtigt å fint där borta i grannlandet :)

    SvaraRadera
  5. Men blir det inte varmt när han springer med breven?

    SvaraRadera
  6. Vår brevbärare är dum i huvudet. Han kör inte ena sidan av vägen och sen den andra. Han kör en brevlåda, kör till nästa kvarter, backar tillbaka, vänder om, tar en brevlåda, hoppar över 3, backar tillbaka. På riktigt alltså. Jag måste nog filma han någon dag.

    SvaraRadera
  7. Jag hittade ett brev till maken på marken i morse, en bit bort från vår brevlåda. Hm...

    SvaraRadera
  8. Stackarn... Tur han har kläder i alla fall...

    SvaraRadera
  9. Vår sitter i bilen och har uppknäppt jacka!

    SvaraRadera
  10. Vår brevbärare kör bil. Lantbrevbäring kallas det väl när man bor i en by utanför samhället?
    Nå, vår har bara en trist keps. Inga söta smil (för vi ser inte vår brevlåda, kanske är det därför) eller brrande ljud.

    SvaraRadera
  11. Darling! Nu är jag hemma igen. Äntligen kan jag läsa bloggar som vanlig igen. :-) KRRAAAAMMM!

    SvaraRadera
  12. Vår smilar sällan och om han skulle göra det så är det svårt att avgöra om han smilar eller visar tänderna som hundar gör när de är arga...

    SvaraRadera

Ja, och...?