QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 december 2009

Varning! Ilsket inlägg!

Läs vidare på egen risk:

Detta förbenade städbolag! Idag har dom bangat ner en ljuslykta från väggen! Tidigare har dom krossat en golvvas i keramik. Ett tvålfat har också gått med. Vasen fick jag ersättning för, men ljuslyktan "fick jag väl räkna med att sånt händer!" VA'? VA'? VA'?!?

Uggamugga, vad ferbannad jag blev! Och inte ett pip om nån ersättning, "för det kunde ju ha hänt mej också när jag själv städade!" VA'? VA'? VA'?!?

"Du får väl sätta undan sånt du är rädd om!" VA'? VA'? VA'?!?

Ska jag kanske packa in tre vitrinskåp i bobbleplast, eller? För att vara på den säkra sidan liksom? Så att dom kan veva runt som los idiotos med dammsugarrör och moppskaft halvvägs upp under taket utan att dom blir ersättningspliktiga? VA'? VA'? VA'?!? 

Nejnejnej. Majj gaaad, den dama är i (skånskt) blåsväder! Hennes mamma kan inte ha pratat med henne om döden. Den skånska huggtanddöden is on the krigsstig, beware!

Ikväll har jag skrivit och sagt upp avtalet, och jag har begrundat varför, be sure. Dumme, dumme dama!

Imorgon är det denne som letar nytt städbolag.

13 kommentarer:

  1. mooohahahaha, på dom bara, tugga på dom, slit i sär dom, kill them ALL!!!!!!

    ne skämt å sido, hoppas dom får sig en funderar när du skriver till dom varför du säger upp dom...

    SvaraRadera
  2. Men vadå sånt som händer,,,bullshit. Dom har väl inte betalt för att riva ner & ta sönder för då hade du väl använt dej av ett annat bolag kanske,,Nä använd inte dom igen..
    Hade oxå blitt arger =)
    Kramen från en trött men nöjd Anka

    SvaraRadera
  3. Det var ord och inga visor :O)
    På dom bara!

    Kramen!

    SvaraRadera
  4. nähädu osloskåning:) städa själv för i helv....som en annan får göra-)

    var tvungen att retas lite:-)))))


    kramen på dej!!!

    SvaraRadera
  5. Nej, sådan bolag vill man inte ha. Det är inte acceptabelt att ting går sönder och "att man får räkna med det". På dom bara!
    Å så en fredagskram till dig!

    SvaraRadera
  6. Klart de kommer pröjsa för den ljuslyktan när de väl inser vem de har att göra med.
    Heja!

    SvaraRadera
  7. Happy fucking Christmas till henne!

    SvaraRadera
  8. Jag kan skicka hem min yngsta dotter till dig. Hon kan riva ner allt du äger och har. Helt gratis :)

    Det där städbolaget verkar inte direkt serviceminded, det lär de nog få lida av så småningom när ingen vill anlita dem längre.

    Ha en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Men oj var hamnade jag nurå? lugn och fin jag kommer tebax en annan dag hehe;)))

    SvaraRadera
  10. Oops

    *backar sakta ut utan att synas...*



    Klart du ska säga till på skarpen. Meddela bara hur det gick, hur mycket du fick som plåster på såren etc ;)
    Håller med hon som sa happy fucking christmas till denne klantiga städkärring!

    SvaraRadera
  11. Vi har ett talesätt här uppe i Norr som lyder:
    "Muckar du med Osloskånskan så Muckar du med Döden, Muckar du med Döden så får du en kniv i Röven..." :-)

    Make sure att Fucking Dama får nys om detta...
    Kramar!!

    SvaraRadera

Ja, och...?