QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

21 december 2009

Usch! Haha

Min absolut bästa ÄlsklingsMänniska har stor tro på positivt tänkande. Hon använder det jämt, och jag tror faktiskt att livet blir lite lättare att leva så. Fast det hjälper minsann inte alltid.
När stora vinterkräksjukan härjade och både Make och Dotter låg och kräktes som värst, började hon må lite illa.
"Nejdå," tänkte hon, "inte alls."

Sent på kvällen sms:ade hon följande:
"Jag mådde illa och försökte med positivt tänkande, men till slut spydde jag upp det också."

12 kommentarer:

  1. Hahahaha, ja det e inte alltid som det funkar med posetiva tankar... men det skadar ju inte att försöka :D

    SvaraRadera
  2. Mot vinterkräksjuka hjälper inga positiva tankar i världen :)

    SvaraRadera
  3. Mot vinterkräksjukan kör jag också positivt tänkande och förnekande och till slut tänker jag att jag vill inte leva länge...
    Men i år ska jag klara mig! SKA!

    SvaraRadera
  4. Jag har hört att det hjälper, men kanske inte mot allt...

    SvaraRadera
  5. Haha, vilken självironi. Härligt!

    Hoppas du får en riktigt fin jul och att vinterkräket håller sig borta.
    Kram
    Speja

    SvaraRadera
  6. Den inställning gillar jag, synd man inte har lite mer av den varan själv :O)

    SvaraRadera
  7. Usch! Det ända positiva med kräksjuka är... Nej, finns inget.
    Kram.

    SvaraRadera
  8. Den var bra.

    Kräksjuka är ju svårt att undvika, men hon hade kanske det roligare under tiden?
    ;)

    SvaraRadera
  9. Försökar duger, men på vinterkräkisen går vi nog alla bet!

    SvaraRadera
  10. Hahaha, det är alltid bra med positivt tänkande men spyorna kommer när dom kommer. Oavsett inställning till livet. Till VEKA livet, tänkte jag där... Kram påre!

    SvaraRadera
  11. fniss fniss! ja vinterkräken...låg i fyra dagar förra året exakt vid den här tiden dessutom...och tänkte att i helvetes då om jag åtminstone inte gått ner några gram...näe. inte ens det kunnde jag glädja mej åt.
    vitpepparkorn i mängder och en flaska alsolsprit i fickan (eller för den delen vanlig sprit haha) och munskydd, pepparspray till folk som försöker komma för nära..det kan funka...
    positivt tänkande är en vacker dröm men som ovanstående talare sagt...mot kräk-monstret finns nog inget:)
    kramen

    SvaraRadera

Ja, och...?