QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 december 2009

Som jag skrev här, så köpte jag ju två väskor; den ena på fredagen och den andra på lördagen. Det här är då den andra, totalt olik den röda, men lika fin. Den är köpt på fiiiina varuhuset, och jag spankulerade glad i hågen ut därifrån med min fina väska, med sikte på bilen för att köra hem. På vägen till bilen smet jag inom KappAhl, och minsann! där PEP det i stöldbågarna, både på väg in och ut. Faen, tänkte jag, har jag köpt en väska vars nitar ska pipa jämt så blir det besvärligt. Men innan jag satte mej i bilen så kollade jag, och jadå, larmet satt kvar. Suck. Det blev till att knalla långa vägen tillbaka till fiiiina varuhuset och få larmet borttaget. Kul.
På väg in där pep det inte, (det gjorde det inte när jag gick därifrån första gången iheller) och dom ursäktade så mycket. Jag sa att "det piper inte här, men på KappAhl, så här kan man nog knalla ut med vad som helst" och då såg dom ju lite lamslagna ut. Fint ska det vara, men funka? DET är nåt annat!

16 kommentarer:

  1. Synd att du inte bara knallade i väg med väskan hängade på armen förbi kassan då !!! En kompis till mig provade väskor, flera stycken.

    Hon hängde en och i armvecket och kollade in lite fler. sen bestämde hon sig för att vänta några dagar. Hon knallar ehm, men på vägen upptäcker hon att en väska hänger kvar på armen....hehe panik utbröt
    moloken gick hon tillbaka till affären och bad så väldans mycket om ursäkt..
    Så kunde det gått..
    kram på dig
    Bibban

    SvaraRadera
  2. Du är ju för gullig! Nominerar lilla jag! Inte för att jag tycker att jag förtjänar att bli nominerad men jag tackar ödmjukast♥
    Väskan ser jätte fin ut!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Oj, det hade ju inte vart bra om dom hade blivit av med massa saker från det fiiina varuhuset >.<

    SvaraRadera
  4. Den väskan skulle sitta fint i min garderob. Jag får väl ta en sväng in i fiiina varuhuset och hämta mig en, det verkar ju fungera fint där. Den kommer matcha mina skor perfekt.

    SvaraRadera
  5. Trots att jag alltid är oskyldig så finns det inget värre än när det piper då man går ut ur en affär. Spelar ingen roll om det är larmet från butiken som är kvar eller larm från en annan butik, jag dör en aning varje gång.

    Antar att jag är rädd för att någon ska bara lägga något i min väska som förövrigt alltid står öppen. Jag måste sluta vara så rätt haha!

    SvaraRadera
  6. Gudarnas så snygg,,ja verkligen jätteläcker=)

    SvaraRadera
  7. Nej men hu! att gå runt och pipa med en nitväska. Det går ju inte!!

    Om jag vore jultomte skulle du få.... gå in på min blogg om du vill veta vad just du skulle få :)

    SvaraRadera
  8. Det är ju jättepinsamt när dom slarvar med larmen så där!! Tror att man brukar få presentkort eller dylikt som plåster på såret!
    Snygga väskor! Om du lägger en tegelsten i den där med nitarna så kan du gå säker hem från krogen på kvällarna också, dunka till dom bara!
    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Det är ju värsta tipset till tjyvvarna.

    Ta en väska med larm och fyll jackan med tjyvgods, när det piper - visa väskan!
    Hehehe..

    Väskan var dock jätteläcker. Riktigt snygg.

    SvaraRadera
  10. Du DEN väskan skickar du hit omgående! På tal om larma så tutar det ofta på mitt jobb, bibliotek, när jag passerar stöldbågarna. Örhängena? BH-byglarna? Järnspökena? Vet ej.

    SvaraRadera
  11. Ja sånt där är ju inte kul! Och som du sa, så är det ju sällan det funkar heller! (iaf då inte på rätt ställe)! Snygga väskor! Skulle också behöva en ny ;) Får se vad tomten kommer med, kraaam!

    SvaraRadera
  12. Trots att jag har julledigt måste jag bara få slinka in och säga att precis så där ser mina... eh... intimplagg ut.

    SvaraRadera
  13. Ja den va reditt snygg! go fortsättning po daj1

    SvaraRadera

Ja, och...?