QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 december 2009

Morr&fräs

Jag har tänkt att laga Janssons till jul. I praktiska folieformar som man kan frysa i. Nu har jag varit runt i flera butiker både igår och idag, men nej. Finns inte.
-Vad är det? Vad använder man det till?
-F.O.L.I.E.F.O.R.M.A.R. säjer jag.
-Som man kan ha i ugnen, och sen frysa i.
-Jaha! säjer dom och lyser upp (för dom fattar vad skånskan menar).
-Nej, såna har vi inte, dessvärre.

Nej. Nähä. Förbenade folieforms-u-land.

16 kommentarer:

  1. Imorrn går jag till posten med en hög norgepaket, jag vet det är sent, men det får dom leva med!

    Säg till om du vill att jag sänder dig ett par finfina folieformar!

    SvaraRadera
  2. hhaha ajda men nånstans borde dom ha !! Lycka till vidare , ;)

    SvaraRadera
  3. Jag ska faen HAMSTRA folieformar nästa gång jag åker till Sverige!

    SvaraRadera
  4. Haha, vad konstigt!! Är det ett svenskt fenomen, måntro?? Kraaaam!

    SvaraRadera
  5. Vad trött man blir när man ska jaga runt efter saker. Hoppas du hittar några!

    SvaraRadera
  6. Jag vill också ha en sån! Det är ju snart jul vet du! Blink blink!

    SvaraRadera
  7. Fan kommentaren på fel ställ skulle ju vara vid väskan den vackra.

    SvaraRadera
  8. Så snygg!!! Men att det inte finns folieformar i Norge? Det är väl ingen norgehistoria ;-)

    SvaraRadera
  9. Jo med tanke på Jansson så for förskräckliga tankar till Bromma. Läste du Monas blogg förra julen?

    SvaraRadera
  10. Är det en norgehistoria är den ganska kul....
    Hoppas du hittar, kanske kunde du få kontakt med nån svensk som jobbar i norge, det finns ju en del, så kunde de köpa med åt dig :O)

    SvaraRadera
  11. Jag har några stycken runda... i typ pajstorlek, kanske lite mindre.
    Ska jag skicka?

    SvaraRadera
  12. Ja jösses, vilka problem vi hamnar i vi moderna människor :O)

    SvaraRadera
  13. Kolla Clas Ohlsson. De har säkert! Annars får du väl köpa på nätet. Jansson är ett MÅSTE!

    SvaraRadera
  14. Ingen behöver skicka, men tack i allafall!
    Claes Ohlsson har INTE!! Har redan kollat.

    SvaraRadera
  15. Testa Biltema (Alnabru), eller SmartClub.

    SvaraRadera

Ja, och...?