QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 december 2009

Julgraneri

Jag läste Nonsensakutens blogg här i lördags, och det här inlägget fick mej att börja spinna lite på galet pyntade julgranar. Själv kom jag på att det säkert hade blivit fint om vi hade hängt upp alla våra gamla glasögon i granen! Det hade blivit några stycken så att säga, för vi är ju ruskigt närsynta i den här familjen; tillsammans kommer vi upp i nära -15.
Tänk själv så fint det hade blivit med ljusslingan och alla fina ljusreflexer i brilleglasen! Med alla knasiga färger man har haft på bågarna genom åren. För att inte tala om så många olika små och inte minst STORA glas man har haft genom livet!

13 kommentarer:

  1. Ljusreflexerna hade säkert blivit jättefina :)

    SvaraRadera
  2. Testa, jag hade gärna sett resultatet. Sitter man tillräckligt nära utan synfel så kanske man kan skippa både glögg och äggtoddy :)

    SvaraRadera
  3. Absolut! Köp stora julgranskulor så kan ni sätta på dem brillorna. Snacka coolt!

    SvaraRadera
  4. Hahaa, vad kul!! Det skulle jag vilja se! Själv funderar jag på INGET pynt i år, då lillfis inte lämnar något ifred! Kraaam!

    SvaraRadera
  5. Vi hade ett antal turer med granarna första julen vi bodde här (se december förra året...) och det slutade med två granar; en vanlig och en dekorerad med innebandybollar över ljusen, hur fin som helst!

    SvaraRadera
  6. Som en enda stor kristallgran :O)
    Gör du det, pyntar granen med glasögon, menar jag, så måste det bli en bild :O)

    SvaraRadera
  7. Du kan få låna min samling riktigt gamla glasögon, vi snackar tjugo- och trettiotal här. Guldbågade, kattögon och hiskeliga sextiotalsbrillor.

    Det borde bli snyggt i en gran.

    Markatta

    SvaraRadera
  8. jag tror det hade blivit hur bra som helst! testa!

    SvaraRadera
  9. eller varför inte knappar?!
    fast jag själv vill köra på döskallegran...om jag finge välja..och äkta sådana för en riktig känsla:-)))
    tänk på den du!

    SvaraRadera
  10. Ja men du, vicka glasögon man haft,,,herreguud!
    Jag tycker det skulle bli jättefint,,lite som prismor kanske..
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Jag har inte plats för en gran så jag antar att jag kommer dyka upp på Osloskånskans farstukvist och kräva lite grodhopp runt din skapelse nån dag före julafton!
    =)

    SvaraRadera
  12. Brillor blir snyggt i granen. Själv funderar jag på en enda, liten tampong som ett symboliskt pynt...

    SvaraRadera

Ja, och...?