QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

17 december 2009

Jämmer&elände

Inte blev det nån Jansson igår, ska kolla ett par butiker till. Istället lagade jag köttbullar. Eller försökte. Jag får aldrig mina köttbullar runda, dom ser ut som tredimensionella lämna-företräde-skyltar.
Men dom smakar bra.
Utpå dagen sen fick jag ont i ryggen. JA, jag gnäller! Inte kunde jag gå, det såg ut som jag hade gjort i brallan när jag gick. Så jag satt där i soffan och tjurade över min stela rygg. Strax före nio bestämde jag mej för att "ta kvällen", och gick på badet för att borsta bissen.
Då tappade jag tandborsten i toan. Fint.
Så idag är jag hemma från jobbet, och inte blir det nåt Swea-julbord på mej iheller.

Kul att vara mej? NEJ!!

15 kommentarer:

  1. Det låter som att du behöver en kram.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Men du - mina köttbullar ser ut precis som dina, min svärson gör formfulländade, goda.
    Ta det lugnt med ryggen, försiktig kram härifrån.

    SvaraRadera
  3. men lilla du det vänder snart!!
    KRAM på dig!! varför inge julbord??

    nilles eller va dom heter måste ju ha såna formar, måpste ju finnas nånstans??

    SvaraRadera
  4. Men hur enkelt ÄR det! Klä vanliga ugnsformar alt. långpannan med aluminiumfolie. (Långpannan kan du "dela upp" med aluformar i lagom storlek) Grädda, lyft ur aluformarna och tjoffs in i frysen! :-)

    SvaraRadera
  5. BB: Jo. Det har jag klurat ut själv. Ska försöka imorgon om rygghelvetet vill.

    SvaraRadera
  6. En riktig pissig dag igår...
    Puss i pannan på dig! Alltså god bedring :)

    SvaraRadera
  7. Din stackare! Ryggar som gör ont är bara skit. Husse har också ont i ryggen men han har julbord först i morgon... Får se hur det går...

    Krya opå dig!

    SvaraRadera
  8. Stackars dig. Jag vet hur det e att ha megaont i ryggen... Kul att du tyckte att knäppa doggen vs husses cykelpump va rolig :D

    SvaraRadera
  9. Ibland är det bäst å bara hålla sig hemma. Men man är ju aldrig helt säker då heller...

    SvaraRadera
  10. Stackare! Ingen bra dag alltså....
    Rådjursäventyret finns nu beskrivet i min blogg :O)
    Hoppas du får tag i folieformar och att ryggen blir bättre!

    SvaraRadera
  11. Förlåt att jag fnissar men så typiskt med tandborsten i toan Också, till råga på allt!
    Stackare! Skitrygg och Skitaffärer!!
    Hoppas du får sova gott och att morgondagen behandlar dej bättre!! KRAM!

    SvaraRadera
  12. vafasiken, har dom inte såna nödvändighter, men kolal på en pizzeria, man grukar ju få sallad och kebabrulle i såna där.

    SvaraRadera
  13. FH: Sallad till pizza här i Norge? Du skämtar.

    SvaraRadera
  14. Bra att du inte tappade köttbullarna i toan iallafall.

    SvaraRadera
  15. Huffda, det er ikke godt med vond rygg nei. Mange uhell på deg. Håper du får bedre dager. Lykke til.
    Klem Ann<3

    SvaraRadera

Ja, och...?