QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

13 december 2009

Fredag på söndag

Ja kära nån, här går livet  i 190 knyck utan säkerhetsbälte!
I fredags var jag uppe tidigt (trots fridag!) för det öppnade en ny väskaffär inne i stan, och dom hade annonserat en skitsnygg röd handväska till halva priset. Jag har varit på jakt efter en röd handväska hela detta året, och letat både här hemma och i Stockholm, Göteborg, Skåne, Köpenhamn och Berlin, utan att hitta. Så det är klart man måste vara på hugget när en sån möjlighet
dyker upp!
Så jag körde från provinsen i god tid, men p g a en viss herr Obama som var lite sen till sitt flyg, så blev jag sittande i kö och där satt jag då och svettades över att jag inte skulle hinna.
Men det gjorde jag! Så den enda röda väskan på tilbud blev min!
Sen gick jag runt och strosade lite, och tror ni inte jag hittade en väska till! Men den kände jag att måste tänka lite på, så det gjorde jag till dagen efter, sen köpte jag den också!
Så var det bara att slänga sej i bilen och dra iväg till juleavslutningen med bassängmaffian. Det är en klase pensionärsdamer som vanligtvis håller låda i garderoben och bastun, och vi är jättekompisar, det är guld värt! Två äkta män får allra nådigast också vara med på kaffeslabberaset som dock icke försiggår i garderob eller bastu, utan i foajén (med kläder på).
Sen hade jag två timmar på mej innan jag skulle hämta två väninnor för att sen gå på Fagottkörens julekonsert, som som alltid var en helt underbar upplevelse för stressade julesjälar. Efter den gick vi ut och åt, och till slut åkte jag hem med bästa väninnan som låg över.

Så nu förstår ni varför jag inte hann inom er i fredags :-)

16 kommentarer:

  1. Man kan aldrig få för många väskor!

    SvaraRadera
  2. Fullspäckat men väldigt trevligt låter det som :)

    SvaraRadera
  3. Det hade varit snopet om Obama hade snuvat dig på väskan. Och det låter som en bra helg i övrigt!

    SvaraRadera
  4. Trevligt att äntligen hitta precis det man är ute efter.

    Jag är svarta-väskantypen.
    Har flera men använder ingen. Typ.

    Och jag önskar jag hade Obamor att skylla på. Jag kommer mig liksom inte för även utan obamor...

    Kallas det.... lat?
    ;)

    SvaraRadera
  5. Och en bild på väskorna....
    Låter som om livet springer med dig just nu, och vi är väl fler som tiden springer med i dessa juletider :O)

    SvaraRadera
  6. Härligt, då får du ju ha Lördag på Måndag!
    Smart!! Bild på väskfynden vore trevligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Det är ju hur kul som helst när man ser något som man vill ha till bra pris och så lyckas man! Röda väskor är fina!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. ja då förstår, när det gäller shopping är man alltid ursäktad!

    SvaraRadera
  9. Helt ok att inte hinna med bloggar när man har fullt upp. Men glöm inte att alltid ha säkerhetsbältet på... ;)

    SvaraRadera
  10. Vilken fantastisk tur att du efter denna jakt får tag på en röd väska du gillar till ett bra pris dessutom!!!

    SvaraRadera
  11. Det är stressigt med dessa adventshelger, men du verkar göra roliga saker iallafall!

    SvaraRadera
  12. Åh jag vill se bild på den fina väskan, låter skitsnygg!

    SvaraRadera
  13. vilken helg ;) kul!!


    jag er sjukskriv fram till 24 sen semester till 6 tror jag det var

    SvaraRadera
  14. Riktigt körigt! Men lyckat trots allat.

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Ja det har varit en travel helg...

    SvaraRadera
  16. Fan om Obama hade varit orsak till missad röd väska! Då hade han legat illa till, eller hur? Kram på dig därborta! :-)

    SvaraRadera

Ja, och...?