QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 december 2009

Frædda'!

Här ska det ut och gås (nej, inte pippin) en sväng idag trots minus 13.  Ryggen är lite bättre och jag behöver luft efter den vansinniga dagen igår med Barbiehjärnan på städ(faens)bolaget.
Silke och ull under it is. Får se hur länge jag håller ut.

Sen får jag försöka snitsa till det med folie i braspannan, så jag får lagoma(!) storlekar Jansson, så jag kan frysa några stycken.

Slutligen måste jag stryka lite blusar, annars blir det en skrynklig skånska till jul, och det går ju inte.

Annars är jag väl i box med julen, tycker jag. Har ni mycket kvar?

7 kommentarer:

  1. Det vanliga, plocka lite här, fixa lite där, handla lite mat, några små julklappar att inhandla och så kolla efter något att ha på sig i klädväg. Annars så har jag ju lovat mig själv att hålla mig lugn och fin och inte stressa...det går bra...ibland ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är färdig med allt tror jag, förebyggande innan op..känns skönt men det är nog första gången i mitt liv =))
    Kramen på sej

    SvaraRadera
  3. Jag var i fas.
    Skulle bara baka lite.

    Nu jävlar jävlas allt hela tiden, jag vill bara gråta.

    Jag får nog köpa lite gofika till jul tror jag.

    SvaraRadera
  4. Har vært på tur i kulda....ellers holder vi oss inne i dag.
    Alt er i rute som vi sier, det siste som skal gjøres er å pynte lillejulaften.
    Klem
    M

    SvaraRadera
  5. Koll på läget! Lite julgodis, nåja mycket då, och en Jansson som ska göras. Några klappar också men annars...

    SvaraRadera
  6. -Julklapparna är inhandlade för länge sen
    -Julmat får andra laga
    -Julångesten har kommit och gått
    -Redan trött på pepparkakor

    Ja, så svar: Ja!
    =)

    SvaraRadera
  7. Här är inget gjort men jag vet inte riktigt hur mycket jul jag ska göra heller.

    SvaraRadera

Ja, och...?