QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

30 november 2009

Störd?

Jag är nog lite onormal. Fast det visste jag ju i och för sig från förr.
Kaizas klotter skrev igår ett inlägg om det att störa sej på andra. Hon i sin tur har hittat ett inlägg hos "Sus klurar". Jag kände mej lite träffad, speciellt det där med alltid glada människor. Jag är inte glad jämt!  Fast jag tror att många får den uppfattningen på min blogg. Och det är ju faktiskt precis så jag vill att den som läser ska uppfatta den! Har man flinat lite (stort, eller bara lite snett) när man varit inom här, så är jag nöjd. Det var min tanke med den här bloggen.

Men för allt i världen, jag har ett likadant liv som alla andra med
ups and downs, och det finns mycket att oroa och gräma sej över; men jag skriver bara inte om det. Och i ärlighetens namn, jag försöker faktiskt hellre att fokusera på det bra och roliga istället för det motsatta. Så om nån stör sej på det så får jag väl bara bjuda på det. Var och en måste ju få lov att skriva vad den vill på sin egen blogg! (fast det tycks vara mycket jantelag ute och gå där....)

(varför i huleste skrev jag det här inlägget egentligen?)

17 kommentarer:

  1. Det är ju din blogg och du skriver det du vill och tycker, eller hur. Inte kan man vara glad alltid, alla har vi ju våra sidor konstigt vore det ju annars.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ingen aning men jag håller med dig! Det är din blogg och bara du avgör innehållet!

    SvaraRadera
  3. Skriv som du vill och känner. Sorgligt eller glatt spelar ingen roll, det är ju du i alla fall.
    HULESTE, skånskt eller norskt? Hur som helst stjäl jag det rakt av! Fantastiskt ord! :-)

    SvaraRadera
  4. Visst bestämmer man över sin egen blogg och det är trivsamt med nån som är positiv.

    Vill du gästblogga hos mig? Läs mer
    http://zvammel.blogspot.com/2009/11/vill-ni.html

    SvaraRadera
  5. Hellre kroniskt positiv än motsatsen, jag har svårt att engagera mig i bloggar där man bara beklagar sig, vecka ut och vecka in.

    SvaraRadera
  6. Jag, älskar att komma in här och få le, åt livets roligheter :O)
    Skriv precis som du gör, det är ju därför jag kommer hit, och fler med mig, tror jag :O)
    Kramen!

    SvaraRadera
  7. Man skriver som man vill, gillar man inte vad som skrivs kan man läsa nåt annat!
    Jag gillar vad du skriver, du är toppen precis som du är!!

    SvaraRadera
  8. Inte ska du känna dig träffad. En blogg speglar aldrig hela människan eftersom man väljer vad man vill lämna ut och der är sällan allt. Din blogg är rolig men inte tror jag att du skrattar hela tiden för det. Kör på som du brukar, du är du och du gör som du vill.

    SvaraRadera
  9. Du har så rätt! Försöker också hålla mig på "den glada linjen", även om jag skriver något enstaka irriterat inlägg emellanåt ;) Men jag försöker ändå göra det med humor! Tycker själv inte om att läsa "gnällbloggar"! Så därför vill jag heller inte själv skriva sådant. Klart en blogg ska va kul och glad - även om man inte alltid känner sig sådan! Men de som läser får gärna tro att jag är glad jämt - gör mig ingenting! Kraaam!

    SvaraRadera
  10. Det är ju härligt att titta in på din blogg :) Just nu är jag inne i en väldans mörk period och de kommer väl och går lite eftersom här i livet! Jag skulle önska att min blogg var lite mer glad men om allt känns hopplöst så kanske det är ok att skriva lite om det ibland! För min del så har sjukdomen kommit i kapp och den tar liksom lite plats för jag hade inte räknat med att bli sjuk och att bara skriva orden gör lite ont! Så för all del skriv hur positivt du vill för de flesta förstår väl att livet är lite upp och lite ner :)

    SvaraRadera
  11. Nääää... vad besviken jag blir... trodde att du alltid var glad och hade flaggan i topp. Precis som jag :)

    Nä... ärligt talat... ingen människa kan leva ett liv på rosa moln hela tiden och bara tycka att allt är underbart. Och självklart skriver man vad man vill på bloggen, är det någon som stör sig på glättig framtoning är det ju bara att sluta läsa.

    Jag älskar din blogg och har flinat stort många gånger när jag har tittat in här.

    SvaraRadera
  12. Skrev inte jag en kommentar här igår? Jag började men sen kom något i mellan.
    Jag blir glad av att läsa glada bloggar! Positiva människor är ju det bästa som finns! Men samtidigt gillar jag att läsa att folk har lite down-perioder ibland, och är lite sura och trötta och så... precis som jag!!!

    Viktigast när man skriver är nog att man själv gillar det man skriver! Att man skriver för sin egen skull. Och att man är ärlig mot sig själv.

    SvaraRadera
  13. Det behövs positiv anda i världen! Att få andra att må gott, skratta eller bara locka fram ett litet leende är guld värt ;)

    SvaraRadera
  14. Fattar inte varför andra ska bry sig om hur man väljer att lägga fram sina blogginlägg. Jag vill också bara skriva hyfsat glada inlägg, för det mår jag bra av. Och gillar någon annan det mår jag ännu bättre. Därmed inte sagt att jag inte kan uppskatta andra dimensioner i livet i övrigt eller på andras bloggar. Det där är ju upp till en och var.
    Kram på dig, jag gillar din blogg mycket.

    SvaraRadera
  15. Oj, inte bara ja som har huggtänderna ute :D

    Men det e din blogg det e din personlighet å det e du som skriver. Vill du bara skriva om det som har fått dig att dra på smilbandet så e de upp till dig. Själv skulle ja va jätte lycklig om ja hade så många besökare på min sida men det har ja inte. antingen så skriver ja för mycket om depp å pest å pina eller så anser dom att ja inte e en intressant person.

    SvaraRadera
  16. och jag är visst tvärt om-))) jag VILL vara positiv det är för i hunnan därför jag heter gladmymlan från början.
    meenn. sen glömde jag bort det och nu är det ett fasligt gnällande om precis allting:-)
    inte min mening. ska skärpa mej.

    nej men som jag skrev i ett av mina inlägg, vissa har stört sig på att att jag råkar skriva hur jag känner det, till den milda grad, att dom inte längre är min a fejjes-book-vänner ( ja precis, vidrigt va:-)

    men jag får fortsätta kampen om min rätt till mej själv.

    du är väldigt personlig tycker jag, alltså du kanske har nån fin kappa eller så har du fått huggtänder en dag ...det är ju det som kallas livet,
    inte fan vill jag bara läsa att du är världens lyckligaste hurtbulle...vad har vi för gemensamt då.-))
    nej kör som du kör! osloskånska "rockar fett" som mina pojkar hade sagt:-))))
    kram

    SvaraRadera
  17. Ja, hvorfor skrev du det innlegget? Nei du. man gjør med bloggen sin, som man vil! Jeg liker din, som den er. Vi kan ikke ha likens blogger, med samme hensikt, alle mann! Det vore fryktelig kjedelig.

    SvaraRadera

Ja, och...?