QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

25 november 2009

Onsdag

Gick ner till frissan idag fast det regnar småspik med stormstyrka. Typiskt hemma-väder. Dvs Skåne-väder! Me like! När jag kom in satt söta väninnan från Skagen-gänget redan där och blev tillsnofsad i kalufsen. Himla bra blev det. Också jag blev nöjd med juleklippen.
Sen gick jag hem igen, till trots för att jag blev erbjuden skjuts av väninnan. (duktiga jag!)
Väl hemma gick jag igång i köket; skållade mandlar till mandelmusslor som jag ska baka på fredag tänkte jag. Det är ju sablans pilligt, men jag håller liv i traditionen. Så blir Mamsen och Fassan glada.
Efter det kokte jag äpplekräm av bara farten! Vi har nämligen käkat soppa idag, (tyyyypiskt soppväder idag) och det håller man sej ju inte mätt på så länge. Och sist jag var i Sverige köpte jag en prästost, och den hade jag till, på tunt knäcke. Fosterlandskänsla. Nam.

I övrigt ska jag inte göra en damned shit mer.
Bara sitta soffan, surfa bloggar. Najsigt.

9 kommentarer:

  1. Du blev säkert jättefin. Snart är bara jag kvar som inte friserat mig.

    Imorgon SKA jag beställa tid!
    ;)

    SvaraRadera
  2. Sitter också och bloggsurfar, fast i källaren istället för i soffan. Najs, i vilket fall. Vad annars ska man göra dessa mörka kvällar liksom?

    SvaraRadera
  3. Låter som en skön dag!
    Skånevädret har vi även i Göteborg alltsomoftast och när man har det varje *piiip* dag i en hel *piiip* månad då blir man trött. Vi har haft väldigt få soltimmar den här månaden, och jag är sur på vädret nu. JAG VILL HA SNÖ!

    SvaraRadera
  4. Man behöver väl inte göra mer idag, när man varit så aktiv som dig :O)
    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Det lät som en lung skön behaglig rolig god dag. Ungefär som min som jag precis bloggat om.

    Och vilka handskar! Wow.

    SvaraRadera
  6. Mandelmusslor är väldigt gott och hör julen till men jag överlåter dem på svärmor. Så länge hon nu orkar för det är rättså mycket jobb...

    SvaraRadera
  7. Men herregud människa, vad GÅR du på!!? Vad det än är så skicka hit en burk, jag orkar ingenting...!

    SV:Dom hade ingen chokladsmak, klart jag frågade!!

    SvaraRadera
  8. Duktig du är!! Nja, det finns ju faktiskt inte så mycket annat vettigt att göra en sådan här dag!! Riktigt skitväder har vi! Kraaam!

    SvaraRadera

Ja, och...?