QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 november 2009

Novemberlördag

En lördag som vanligt, och ändå inte: Sonen är ju hemma! Och eftersom han är hemma så har min bil varit på vift inne i Oslo hela dagen. Ett par vänner är avbetade, och resten betas av imorgon.
Detta gjorde att jag fick promenera ner till vårt närmaste köpcentrum för att där fika med Skagen-gänget, det är sååå längesen! Vi satt i nästan 1 1/2 timme och bara prata skit, underbart! Så heldig man är som har sådana vänner :-)

Sonen har förståss önskekost när han är hemma, (självklart!) så nu har vi precis ätit pannekaker som Maken är en driven jäkel på att laga. Han tillochmed slänger upp dom i luften när han vänder dom, och gudarna ska veta att det blir dödshalt på köksgolvet av fettet som hamnar utanför, men vem vill inte leva farligt för pannkakor till middag? En och annan saltomortal får man ta på köpet. Nu sitter vi här med fyr i peisen, kaffe och thé och varsin laptop i knäet (!)

Dimma och slask ute men samlad familj inne; kan man ha en bättre lördagskväll? Tror inte det ;-)

15 kommentarer:

  1. Låter som en skön lördagkväll!!!
    Jag har också en skön kväll.. god mat, supergott vin, godis och min söta mac i knät! =)

    SvaraRadera
  2. Låter ljuvligt, passa på att njuta av sonen!

    SvaraRadera
  3. Men det låter ju precis som vi har det här hemma, utan ungarna då. Annars är det som det ska.

    Fortsatt trevlig helg

    Markattan

    SvaraRadera
  4. Låter gott och ungefär som vi har det!

    SvaraRadera
  5. Det lät som en helt ok lördagskväll,,,,

    SvaraRadera
  6. shit jag är jätteimpad av folk som kan kasta pannkakor...tro mej jag har försökt måånga gånger...kan inte helt enkelt!
    lite halka är det värt:)
    kramen

    SvaraRadera
  7. Härligt! Jag stekte också pannkakor, men här vänder vi dom INTE i luften...Ska kanske öva lite.

    SvaraRadera
  8. Härligt! Jag villockså kunna slänga pannkakor. När jag försökte sist var det mer än fett som landade på golvet...

    SvaraRadera
  9. Det låter som toppen och helt ok att man blir utan bil ett tag.

    SvaraRadera
  10. Passa på och åk lite smörskridsko (finns det;) och visa upp ditt fria program..

    SvaraRadera
  11. Låter som det var en riktig bra lördagskväll!

    SvaraRadera
  12. Inte för att vara petig...men det heter faktiskt Plättar! Ungspannkaka, plättar (stora runda i stekpanna) och småplättar.
    Ha det bäst!!

    SvaraRadera

Ja, och...?