QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

12 november 2009

November

Många pratar om november som den skitmånaden, det tycker jag är tråkigt. November är min månad; jag fyller år i slutet på den och ibland hamnar första advent just på min dag! Jag tycker det är mysigt!

Och så vill jag tacka Camilla för huvudlånet igår; på det viset kunde jag bjuda Sonen och en väninna på middag i Tyholt-tornet på kvällen! Tack :-)

20 kommentarer:

  1. jag gillar också nov spec i år;) vilken trevlig middag :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att november är en bra månad. T ex frost på brun o svart mark = vackert. Tid att tända mycket ljus = mysigt. Dags att ta mjuka vantar på = gosigt. Vinterdäck på bilen = säkrare. Kanske bakar jag en o annan lussebulle = gott. O s v! November är en bra månad. Och du fyller år!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Den tidigar november är inte så kul, men den senare delen brukar kännas jättemysig.
    Kos deg med sonen nu. KRAM!

    SvaraRadera
  4. November är en bra månad!
    Gillade du Tyholt tårnet? Har varit där uppe rätt så mycket, senast i maj. Det ligger ju bara 15 minuters promenad från mitt föräldrahem :)

    SvaraRadera
  5. November i sig är helt ok men vädret...

    SvaraRadera
  6. Rent vädermässigt är ju november tyvärr ingen höjdare. Men med sonen den 1:a och dej i slutet blir den ju rejält mycket bättre!
    Trevligt torn!

    SV: Jag har provat alla slags skrap på den bilen, tyvärr. Men den är tålmodig och förlåtande, liksom maken...

    SvaraRadera
  7. Mina barn älskar november! Två av dem fyller år då. Födelsedagar lyser upp månaden. Och tända ljus...

    SvaraRadera
  8. Hej där!! Tycker inte November är så mycket hemskare än Oktober-som är MIN månad. När det mest bara regnar...Skönt att du fick låna hennes huvud...mitt har inte heller varit något att ha de senaste dagarna ;) Kraaam!

    SvaraRadera
  9. Haha! Du får ju klicka på länken och titta på filmen också-så förstår du!!

    SvaraRadera
  10. Ä, säger du bara, hihi.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  11. November är liiite i mörkaste laget för mig. Om jag fick vara hemma och mysa hela tiden ok, men det kommer ju tyvärr inte på fråga.

    Ett huvud skulle jag också behöva låna btw.

    SvaraRadera
  12. Inte för att november är min favorit, men den tar sig, det händer mycket intressant just nu.

    Sv. I Västerås hette butiken där man köpte Puss&Kram och Gul&Blå Hollywood. Kan det ha varit en kedja?

    SvaraRadera
  13. Ha ha ha... jag har födelsedag i november och jag kan inte tycka om den hur mycket jag skulle vilja i år...

    SvaraRadera
  14. Jag håller med, November är en fin månad.

    Jag älskar när gräset börjar bli krispigt och blåsten går över till kalla och klara dagar

    SvaraRadera
  15. Jag kan tycka november är en seg månad men jag fyller ju oxå så jag gillar början av november =)
    Ha en underbar helg..Kramen

    SvaraRadera
  16. Jag håller med dig, november är även min månad...firade födelsedag i måndags!

    SvaraRadera
  17. Nja november är ingen favorit.

    SvaraRadera
  18. november bara försvinner tycker jag, det är oktober, sen helt plötsligt är det december, och jag hann liksom inte med!

    SvaraRadera
  19. Men vad kul! Jag fyller också år i slutet på denna månad, kan det vara samma datum måntro?
    (25) :-)

    SvaraRadera

Ja, och...?