QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 november 2009

Krut

ÄlsklingsFaster på 89 bast stod ett par timmar i kö för att bli vaccinerad. My DarlingMams tyckte det var hemskt att en så
gammal människa var tvungen att stå så länge.
"Det var väl inte så farligt", tyckte ÄlsklingsFaster, "tänk på dom
stod ute i snögloppet, jag stod i allafall inne!"

Hon är min idol, när jag blir gammal ska jag bli som henne.

12 kommentarer:

  1. Vilken positiv inställning! Sådant gillar jag.

    SvaraRadera
  2. Wow vicken kvinna, härlig inställning!

    SvaraRadera
  3. hahaha, ja sp kan man oxå se på det men ändå lite illa att en så gammal dam inte fick komma före..

    SvaraRadera
  4. Vilka gener du har!
    Och jag ber dig om nåt hos mig...

    SvaraRadera
  5. Haha vilken najs tant. Min mammas farbror är 101 och går i shorts nästan jämt. Det ska jag också när jag blir 101 år!
    =)

    SvaraRadera
  6. Hahaha!! Vilken skön tant! Det bådar gott för dej med såna gener!

    SvaraRadera
  7. Krutkärring lär jag inte bli.
    Kärring har jag redan blivit så jag kan i bästa fall hoppas på en halvgnällig kärring ;)

    Fast jag ska sikta mot en amper och optimistisk gumma så får vi se vart jag hamnar...

    SvaraRadera
  8. Det er virkelig godt at det finnes så spreke gamle damer. Min svigermor er 87 år, hun er sprekere enn meg....Men så har hun fått vært frisk hele livet :-)
    Klem
    M

    SvaraRadera
  9. Det finns nästan alltid någon som har det värre men nog tycker jag att nummerlappar och stolar kunde vara på sin plats.

    SvaraRadera
  10. Så där var min farmor också. Det finns en hel del sköna uttryck som hon klämt ur sig i sina dagar. Riktiga klassiker!

    SvaraRadera

Ja, och...?