QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 november 2009

Fika

Sonen har på sitt försynta sätt (yeah right!) upplyst sin Moder om att det återigen är plats i frysen för lite småkakor.
Så det har hans ömma Moder gjort något med. Förhoppningsvis kommer hon ihåg att ta dom med också.

Busenkla kakor att göra; för mycket pillande blir för jobbigt. På bilden ses hallonruta, nötkaka m choklad och majorkaka.

13 kommentarer:

  1. Min frys är också ganska tom. Så hur gör vi nu... ;)

    SvaraRadera
  2. Själv har jag bakat prinsesstårta, kladdkaka och äppelmuffins samt plockat fram de sista kanelbullarna från frysen. Dukat fram dessa bakverk tillsammans med köpta hallongrottor, syltkakor och bondkakor. Sjäv smakade jag jag enbart på hälften av bakverken.

    Håller tummarna för att minnet ska hjälpa dig komma ihåg kakorna.

    Söndagskram!

    SvaraRadera
  3. För att inte tala om hos mig.... Nej nu ljög jag, kött och bär i alla former finns, men kakor.... Neej...inte en enda...

    SvaraRadera
  4. Jag hade gärna kommit och provsmakat! :-)

    SvaraRadera
  5. Hallonruta är typ som hallongrotta, väl? Nu fick jag sån craving igen.... Men börjar jag baka nu åker jag nog ut, hehe

    SvaraRadera
  6. Kastrullis: Vet inte vad en hallongrotta är. Detta är en typ mördegsbotten med mandel i, lite hallonsylt på det och så flagad mandel. Gott iallafall!

    SvaraRadera
  7. Så vägen till sonens hjärta går genom frysboxen..? Snacka om frostiga relationer;-)

    Mina stackars barn får sällan njuta doften av mammas bak numera, frysen är alltid full med allt möjligt gudvetvad, skulle behöva rensa ur den om det inte vore så förbaskat kallt...

    SvaraRadera
  8. En så öm moder har inte Lilleman, han kommer nog att få köpa sina småkakor om inte min personlighet ändras drastiskt då förstås...

    SvaraRadera
  9. sonen ska vara glad att han har en sån fin mamma!

    SvaraRadera
  10. Hallonruta = sommar hos mormor och morfar på lander!

    SvaraRadera
  11. Vilken snäll moder han har...och jag kommer att göra likadant om inte min man hinner äta upp kakorna först för han är värsta kakmonstret *skrattar*

    SvaraRadera

Ja, och...?