QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 november 2009

Awards


Jag har fått TVÅ awards; en från Sandra och en från Ulrika, så nu får jag skärpa mej lite här!
 
10 hittills okända saker om mej:

1. Min första bil var en gul SAAB V4, mycket älskad!
2. Jag råkade köra i sönder avgassystemet på den inte mindre än
    tre gånger!
3. Per idag har jag inget fortkörningsböter, fast jag är ruggigt tung
    på högerfoten.
4. Jag gifte mej på Røros, men med svensk vigsel/präst.
5. Vi drack inget på vår bröllopsmiddag, för vi körde till
    Trondheim efteråt.
6. På vägen dit köpte vi en påse Seigmen och Farris.
    (tillsvarande Ramlösa)
7. Jag har väckt min man på hans födelsedag i ett närradioprogram,
     s k "wake-up-call".
8. Jag har fött barn med benen i kors.
    (kejsarsnitt, har inte haft värkar ens)
9.  Jag har köpt en overlock-symaskin på impuls.
     (jag gick in för att köpa en trådrulle)
10. Jag har köpt en Omegaklocka och en bil på halvvägs impuls. 
      (aldrig ångrat)

I övrigt vill jag hänvisa till inlägget: "Värdelöst vetande"
Jag i min tur utmanar Villalivet, LusamusaMalde och Monica.

15 kommentarer:

  1. WHAT!!? Kostar inte en overlockmaskin som typ en motorcykel?

    SvaraRadera
  2. OK, då vet jag lite mer om dig. Kul! :-)

    Vi har i alla fall en sak gemensam, vilken får du läsa sedan, när jag har tagit tag i denna utmaning...

    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Mr Fish: Vad slags motorcyklar kör du?? Såna i plast eller? Min overlock kostade 4000 najsa pix, värd varenda krona!
    Malde: Gläder mej!

    SvaraRadera
  4. Inga böter här heller :-)

    SvaraRadera
  5. Du ser! Gick ju bra det där!
    Hoppas du har en skön kväll.♥

    SvaraRadera
  6. Blev lite avis på det där med benen i kors till jag kom på att mor min säger sig ha haft ont i flera år efter att ha pluppat ur mig och Lillebror med kejsarsnitt.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. symaskin på impuls!? det går liksom inte att slå. :)

    SvaraRadera
  8. Seigmen är det bästa som finns ju!
    Gaah!

    SvaraRadera
  9. Haha!! Du är galen du - men det är ju därför jag gillar dig!! Kraaam!

    SvaraRadera
  10. Tack för utmaningen:). Det blir svårt men jag ska nog komma på något. Kul att läsa om dig. Önskar dig en god natt!

    SvaraRadera
  11. Tackar!! Håller på att funderar, var svårt detta... :)

    SvaraRadera

Ja, och...?