QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 oktober 2009

Söndagssyssla


Så. Nu är makens bil också polerad. Fast min är ju asmycket häftigare än denna medelålderskrisfärgade Passatloppa. Aka limousinen. Passe småmesig färg; praktisk! invänder Maken; skiten syns inte så fort på gråmetallic! Nähä. Det skiter jag i. Jag kör hellre en skitig svart (fräsig!) Tiguan; än den där.
Alla som är kompis med mej håller med, inte sant?

Maken hade dock godheten att också lägga om till vinterdäck på min bil, så nu får jag vara Snäll Fru. Stackaren är alldeles genomfrusen, så nu ligger han i badkaret och kokar sina spermier. Numera gör det ju ingenting; men jag är säker på att det var därför vi inte fick fler barn. Fast vi försökte. Alla vet ju att dom små liven i herrpåsen inte ska ha det för varmt om man ska göra barn.

Nä, nuförtiden torrtränar vi liksom bara.
Det låter ont, men det är det inte.
Nu stoppar jag, för hur bilpolering kan gå till
"cyklaiskogen", det begriper jag inte.

Har ju lite vajsing i synapserna in my head...

16 kommentarer:

  1. hahaqhaha va rolig du är torrtränar hahaha

    SvaraRadera
  2. jag som trodde att man skulle ha det varmt nere omkring ;-)

    SvaraRadera
  3. Haha
    "All" träning är bra... ;)

    SvaraRadera
  4. Javisst, en god cyklist sluter ju inte träna när han vunnit vm-guld... ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag är en jättebra kompis!
    Jag håller med!
    Hela tiden!

    Torrträning? Haha, du är rolig du.

    Markattan, har gjort sitt pass...

    SvaraRadera
  6. Ha ha du e roligt =)
    Klart jag håller med du!!!
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Vår röda fara skulle kunna må bra av en polering den också.

    SvaraRadera
  8. Om du kan avvara Maken så lånar jag honom gärna. Min Make har varit lat med bilvaxandet den senaste tiden ;-) Här är det inte riktigt dags att skifta till vinterdäck ännu. Men den dagen närmar sig obevekligt!

    Som du skriver, hellre vilken annan färg som helst på bilen, förutom lergrå! Får jag välja helt fritt så gärna en mustig röd färg, eller brittish racing green eller nåt. Den nuvarande bilen är vit. Det är inte heller så upphetsande färg egentligen :-( Men det är inte så lätt att välja färg när man köper begagnat.

    SvaraRadera
  9. Hu, byta däck är inte kul. Men jag håller med dig, jag vägrar att köpa en grå eller sivlerfärgad bil. Då skulle jag aldrig hitta den på parkeringen. Nä, svarta om än skitiga är bättre ;)

    SvaraRadera
  10. Koka spermier lät dumt. Har hemma är det jag som kokar godsaker, maken hoppar i duschen:)

    SvaraRadera
  11. Kallbad måste onekligen vara bättre för spermierna. Borde bli kallbad några år framåt som straff?

    SvaraRadera
  12. Den var bra! Torrtränar hehe...

    Det gör vi också. Av eget val också, här ska inga barn bli gjorda!!
    ;)

    SvaraRadera
  13. Ha, ha, ha! Vad i helvete kommer uttrycket Cyklaiskogen ifrån? Det var det minst erotiska jag hört tror jag?
    "-Hej vill du cykla i min skog?"
    Ehhh...tack men nej tack. Jag går hellre på slätan.
    :-)

    SvaraRadera
  14. MALDE: Maken är tingad o på väg per post (frimärkad i pannan) till Gladmymlan, för detsamma!
    FISH: inte "cyklaiminskog," mer typ "tandemcyklingiskogen."

    SvaraRadera
  15. Moroklump! Og vi kjører grå...Praktiskt, sier maken her også. Men ærlig talt, jeg kunne tenkt meg en bil i mørkgrønn metallic. Toyota Urban Cruiser...Mmmmmmmmmmmmmm.

    SvaraRadera

Ja, och...?