QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

13 oktober 2009

Snäll igen

Alltså det här med humör, eller temprament; jag har mycket av den varan. Jag kan bli hemskt arg, men det är inte så ofta. Men när jag då blir arg, så blir jag så in i bengen förbannad. När jag var liten och blev arg sa min Darlingmams att jag inte fick titta på folk. Jag blängde förskräckligt svart med mina gröna, lite sneda kattögon. Gaaaad, jag har glott mycket i golvet i mina dar!
Men jag har självbehärskning också. Behöver aldrig be om ursäkt för att jag gått över gränsen. Har full kontroll alltså. Det är bra. För ibland hjälper det att bara se livsfarlig ut, så ligger folk lågt. Igår hade jag förståss också kontroll, man är väl proffessionell!
Idag har jag varit och simmat, sista resten ilska försvann nånstans runt 800 meter. Det som däremot satt kvar var den svarta skokrämen från imorse, det är klibbiga grejer det. Men nu ser också mina skor ut som en halv miljon när jag ska ut och traska i Berlin! Najs.

13 kommentarer:

  1. Skönt att det gick över!

    SvaraRadera
  2. Det var väl tur att ilskan gick över, blev nästan lite rädd ett tag där :O)

    SvaraRadera
  3. Ja usch vad det är jobbigt när man blir så där störtjävlaförbannad och måste hålla igen.

    Markattan, en ilsk fan ibland

    Ps, varför måste jag klicka på "Skicka kommentar" två gånger innan mina kommentarer publiceras här? Alltid likadant, känner att jag håller på att bli lite ..... irriterad, men bara lite

    SvaraRadera
  4. Ibland blir jag avundsjuk på Pappi, han har också en sån fruktansvärd blick när han blir arg att folk börjar darra på läppen. Det är ett coolt maktverktyg tycker jag :)

    SvaraRadera
  5. Nu känner jag igen dig ;)

    SvaraRadera
  6. Man blir lite nyfniken på vad och vem som var så dum? Men vet inte om jag törs fråga..;-)
    Jag exploderar också emellanåt, oftast på dottern tyvärr, men mår alltid så jäkla dåligt efteråt, även om jag hade rätt.
    Guilt och huvudvärk. Because I´m worth it...

    SvaraRadera
  7. Nog är det bättre med människor som exploderar ibland än såna som går och småsurar för jämnan.

    SvaraRadera
  8. Har du bränt hål i några golv med ditt ilskana blängande då? ;)

    SvaraRadera
  9. Tur att ovädret har lagt sig ;-) Mina ljusblå ögon har en benägenhet att bli absolut kolsvarta emellanåt. Ganska ofta faktiskt. Jag gillar det. Då får jag vara ifred. Hehehe!

    SvaraRadera
  10. Att bli arg tycker jag är ok bara man kan gå vidare sedan!

    SvaraRadera
  11. Skönt att ilskan har lagt sig.

    Mina gröna kan bli svarta emellanåt. Glesare nu, men förr, ajajajajaj!!!!! Stackars omgivning, säger jag bara.

    Ha det så kul i Berlin!

    Kramar!

    SvaraRadera
  12. Det går alltid över!
    MK: Jag vet inte varför du måste klicka två gånger, det händer mej också ibland. (som nu t ex.)

    SvaraRadera
  13. Bra att lätta på trycket - på ett kontrollerat sätt. Det är minsann en talang som du ska vara glad över, och det är du väl också.
    Ha det så fint du bara kan i Berlin!

    SvaraRadera

Ja, och...?