QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 oktober 2009

Ograciöst

Nån kommenterade på det här inlägget att jag borde höja blicken, och inte bara gå och glo i marken. Men nu har det sej sånn, att jag är väldans snubblig om jag inte ser var jag sätter fötterna. Jag vinglar som en skadeskjuten oxe och riskerar att falla och skada både mej själv och andra. Det är nåt med lillhjärnan som det är lite vajsing på, det har jag papper på. (här ville både Maken och Sonen bestämt hävda att det är fel på storhjärnan också, men det har aldrig nån doktor sagt, så det tror jag inte på) Dessutom har jag från barnsben fått lära mej att "se" naturen och det som rör sej där, i och med att Farsan var gammal viltvårdare och jägare. Så det är säkert därför jag får med mej allt när jag är ute och knatar.

På tal om snubbling; en gång när Mamma och jag var på väg hem från affären såg jag mej inte för, utan trampade snett på kanten på en stenhälla. Det gick som man kunde förvänta; jag trillade. Men i fallet svängde jag till med den ena kassen nåt så in i hoppsan och missade med en hårsmån en gubbe på cykel. Kassen hamnade bak nacken på mej, och jag landade på Pågens JätteFranska. Inte dumt alls. Gubben såg skitchockad ut, och Mamsen flätade ben för att inte pinka på sej medan hon asflabbade.

Så jag fortsätter nog att kolla var jag sätter fötterna.

16 kommentarer:

  1. Det är bra att ha koll både på var man sätter fötterna men ibland är det bra att lyfta blicken lite också så att man inte går in i lyktstolpar och annat krafs som folk ställer ut.

    SvaraRadera
  2. hahaha vilken syn ingen som hann fota hahaha

    SvaraRadera
  3. Det kan vara nog så intressant att se i backen, din promenad är ju ett klart bevis på det. :)

    SvaraRadera
  4. Hahaha!! Och vilken tur du hade som landade på
    Pågens mjuka jättefranska - om du hade bott här i Norrland hade du landat på stenhårt Kågeknäcke i stället..

    SvaraRadera
  5. Min kompis man har också nåt fel på lillhjärnan, han ser också skadeskjuten ut när han går. På fyllan blir det lätt en och annan snubbel/cykel/nerförtrappan-olycka. Jag ska tipsa honom om att ha ett paket Pågens med sig, tror jag.

    SvaraRadera
  6. Lika bra att ta det säkra före det osäkra! Tur du föll mjukt i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  7. Sen barnsben har man hört: "Se vart du går"... Var ska man titta om inte i backen???

    SvaraRadera
  8. Det låter som en bra plan! Nu vet jag ju inte om det är så att du faktiskt bor i Oslo? Men om du gör det så är det också en jävla god anledning till att kolla var man sätter fötterna. Oljepengarna stoppar dom iallafall någon annanstans än på gatuskötsel dom snåla norrmännen.

    SvaraRadera
  9. Hahaha! Själv har jag landat mjukt och behändigt på fyra påsar chips. Svårdippade blev dom!

    SvaraRadera
  10. Hahahaha!!! Hade velat se!!! Åh, vad jag hade velat se! =D

    SvaraRadera
  11. Hahaha! Själv har jag en tendens att gå in i saker, lyktstolpar, dörrkarmar och annat tjafs. Roligt för den som ser på, mer plågsamt för mig...

    SvaraRadera
  12. Haha, påminner mig om en rad fall och snubblingar som jag varit med om.
    Och en som jag helt hjärtlöst orsakade, och då var det inte jag som föll. Hjälp vilket barn jag var! Kanske måste bikta mig på min blogg...

    SvaraRadera
  13. Låter som mig, jag trampar på katterna jag, tur jag har stora hundar... Några små moderna, skulle inte överleva länge :O)

    SvaraRadera
  14. Det gör du rätt i!

    Det gör så jäkla ont att falla handlöst att det är lika bra att stirra neråt och att göra som jag, gå sakta med små steg och se ut som om jag är åttiosju!

    Men jag faller sällan
    ;)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Fast om man aldrig höjer blicken riskerar man att krocka med lyktstolpar.
    Har själv testat ett antal gånger och det gör lika ont varje gång.

    SvaraRadera
  16. pågens jättefranska måste ha dämpat fallet hur bra som helst. en sån ska man alltid ha med sig! :D

    SvaraRadera

Ja, och...?