QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 oktober 2009

Korv

Igår ringde Sonen:
"Mamma, jag ska steka korv och margarinet är slut. Kan jag steka i smörgåsmargarinet?"
"Det vet jag inte, vad slags smörgåsmargarin är det?"
"Det är en vit ask(!)"
"Jaha? Vänd på den och se vad det står."
"Välägnat att steka i. Hejdå!"

15 kommentarer:

  1. Jag skrattar högt för mig själv när jag läser detta!

    SvaraRadera
  2. *skrattar*

    Det är ALLTID enklare att fråga mamma! =0)

    SvaraRadera
  3. Han är som alla andra grabbar!

    *skrattar gott*

    Kram!

    SvaraRadera
  4. klockrent! haha skrattade gött!

    SvaraRadera
  5. Det löste sig smidigt! Bordsmargarin brukar sällan gå att steka i annars!

    Snart lägger jag ut utmaningen...

    SvaraRadera
  6. Påminner mig om alla gånger elever frågar mig om matteuppgifter och de själva vet svaret när de väl formulerat frågan =)
    Det är väldigt bra att formulera frågor.

    SvaraRadera
  7. Visst är det bra att dom har lärt sig läsa, och ännu bättre när dom gör det!

    SvaraRadera
  8. Det är mycket som är krångligt när man gör det för första gången.

    SvaraRadera
  9. Hvordan går det med hørselen, mor? Jeg sa, HVORDAN GÅR DET MED HØRSELEN, MOR? Ingen tvil om hva du skal få til jul; høreapparat!

    SvaraRadera
  10. Sonen: Leopardmönstrad då, tack.

    SvaraRadera
  11. Ack ja, min moder har fått många desperata telefonsamtal genom åren. Det mesta löste sig när jag fick Den rutiga kokboken. Där står det mesta, i detalj. Själv kunde jag knappt koka tevatten när jag flyttade hemifrån, så jag levde på kaffe och smörgåsar och matlådor som jag fick av mamma....

    SvaraRadera
  12. Det är klart att det går att steka...frågan är om det bränner fast..? Tack kära snuppelura!! Blir så glad..snyft!

    SvaraRadera

Ja, och...?