QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 oktober 2009

Inneväder!


Det regnar och blåser ute nåt så ända in i bänken; att det är skönast att vara inne. Fast jag har ju varit ute och handlat, och när jag kom hem med fika till kaffet så tände Maken i kaminen (heter det så i Sverige? Här heter det peisen) och då blev det ju genast jättemysigt att sitta inne.

GOD LØRDAG!

11 kommentarer:

  1. Visst heter det kaminen! Så härligt det ser ut och så mysigt en dag som denna!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kamin!!!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. jag har en verkningslös kakelugn, som jag har ljus i för mysfaktorns skull...hade bäädly haft en kamin:-) (höll på att skriva kanin men dom värmer inte så mkt va) höhö
    kram

    SvaraRadera
  4. Perfekt för en sån häringa dag,,blåser här med så det är mysisar & mys med Theo =)
    Lördagskram

    SvaraRadera
  5. Shysst kamin ni har! Jag har eldat i min mindre shyssta idag jag också!

    SvaraRadera
  6. Det är väl en av de bästa sakerna med hösten... att kunna sitta inne och kura. Här blir det stearinljus istället för kamin men mysigt är det iallafall.

    Ha en trevlig lördagkväll!

    SvaraRadera
  7. Blåsigt och regnigt även i Värmland idag :O(
    Men här eldar vi i vedspisen; hög mysfaktor :O)

    SvaraRadera
  8. Så mysigt att elda, åtminstone om det är för mys. Vårt förra hus var till stor del veduppvärmt, det mysiga försvann under kalla vintermånader.

    SvaraRadera
  9. Häruppe har vi än så länge uppehållsväder och vindstilla, men vi lär väl få ovädret hit också. Vi har en präktig öppenspis som sprider värme och mys, det är nåt speciellt med eld. Ha en bra kväll därborta!

    SvaraRadera
  10. Vil ikke høre noe klaging om været! Regn og blåst har vært standard i en måned her oppe.

    SvaraRadera

Ja, och...?