QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

05 oktober 2009

Gå nannen

Nu ska jag strax koja. Jag HATAR när inte täcket ligger helt "upp" i kanten på påslakanet! Då har man bara tyg överst, usch. Jag har precis bytt till vintertäcket; redigt varmt med dun i kanaler. Men med kanaler så åker dunet neråt, och vad ska jag med allt det nere om fötterna?? Nä, här skakas det för både det ena och det andra innan beddtajm.

Swiita driims to jo åll!

15 kommentarer:

  1. det hatar jag med. så j-a oskönt!

    SvaraRadera
  2. Vem är Pelle? Jo den tredje katten....
    Hoppas du sovit gott, och att täcket hållit sig på plats :O)

    SvaraRadera
  3. Jag avskyr också när täcket flyttar sig så... Händer ofta! God morgon!

    SvaraRadera
  4. eller när min sambo varit snäll o bäddat...oftast ligger då täcket upp och ner, alltså med "öppningen av påslakanet" uppåt vid kudden..biig no no no

    SvaraRadera
  5. Jätteirriterande! Speciellt när det är som gladmymlan skriver....ggrrrr!

    SvaraRadera
  6. Nä... det går inte att sova när täcket inte är som det ska. Det värsta är väl när man är så trött att man inte orkar ställa sig upp och fixa till det men inte kan sova för att det är knasigt.

    SvaraRadera
  7. Jag avskyr det där också och även att öppningen på påslakanet är uppåt eller att någon (maken) ligger på täcket så att det liksom sitter fast då får jag kväningskänslor.

    SvaraRadera
  8. I värsta fall får du göra en "Pippi" å lägga fötterna på huvudkudden. kom ihåg att förvarna maken först bara...

    SvaraRadera
  9. jag hatar de oxå, eller när öppningen till påslakanet ligger uppåt huvudkudden... tokideér som jag har fått för mig, men när jag sover så en helnatt får jag för mig att nu blir jag sjuk!! vet inte vad det kommer ifrån.. ja jag erkänner, jag är en rymling från psyk..

    SvaraRadera
  10. Kanalerna i täcket måste gå tvärsöver annars funkar det inte. Finns det såna täcken eller kom jag, just JAG, på det NU?

    SvaraRadera
  11. Ibland har jag lite bråttom när jag läser och jag läste att du bytt....vinterdäck? I sängen? Tokigt det kan bli.

    Kram på dig...

    Snart syns vi!

    SvaraRadera
  12. håller med jag ¨gör lika !!

    SvaraRadera
  13. Jag håller också med. Jag menar man har ju redan duntofflor på sig, och då blir det ju dubbelt svettigt därnere. Men hur tusan löser man det hela? Klädnypor? Kan det vara nåt i detta sammanhang?

    SvaraRadera

Ja, och...?