QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 oktober 2009

Från flyg till båt

Jag har sovit i min egen säng inatt. Sen har jag ägnat dagen åt att packa om från Berlin till Skåne. Nu sitter jag på båten till Köpenhamn; och förhoppningsvis har jag allt med som skulle med. Berlin var underbart! Samma hotell som förra sommaren, samma smaskiga frukostbuffé som då. Och lika kul som förväntat hade vi fyra tjejer! Vi har ätit gott och druckit vin VARJE dag, (bra gjort av mej) i tillägg till diverse fikastopp och ölstopp. Ett tips; åk upp till restaurangen överst på KaDeWee, massa god mat, måste upplevas! Lite kultur har vi också hunnit med, rundturer, muséer och Checkpoint Charlie förståss.
Tre av oss köpte ny handväska, medan den fjärde köpte skor. Jag ville också ha tag i nya skor, men dom jag tyckte om fanns inte i min storlek. Till gengäld brände jag till med en HELT underbar sammetsjacka från Anne Fontaine. Tyvärr hann jag inte ta bilde av den, men den kommer på bloggen etterhvert :-)
Nu har båten lagt ut från kajen, och allt som kan krypa och gå av pensionärerna har kastat sej in på taxfreeshopen och samma cirkus som sist är igång. Jag låter dom vackla runt lite därinne, så ska jag ta en liten sväng jag också. Annars är det lugnt, inte så mycket folk den här gången, lite skönt faktiskt.

26 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Eller bort eller vart nu ska eller bor..?
    (Förvirrad och förkyld:)
    Härligt med resor hursomhelst!! Och vänner!
    Och upplevelser!!
    Ha de!!

    SvaraRadera
  2. så kul, vi gifte oss i berlin, nu funderar vi på att åka dit igen sådär en 15 år senare,,,

    SvaraRadera
  3. Åh vad du reser, blir nästan lite avis!
    Ha det nu gott i Skåne, eller Köpenhamn eller vart det nu var du skulle :O)

    SvaraRadera
  4. Jag vill också åka på semester så här års! Så perfekt att slippa den mörka höstvardagen...

    SvaraRadera
  5. Låter som att du har haft superkul... du kunde inte ha klämt ner mig i resväskan???

    Ha det så trevligt på båten och i Köpenhamn!!

    SvaraRadera
  6. Låter som en lyckad resa men det brukar ju tjejturer bli! Hoppas turen till Köpenhamn blir lika bra även om du kanske är utan dina kompisar! :)

    Till Checkpoint Charlie var jag 1983, Då fanns muren kvar. :(

    SvaraRadera
  7. Det där lät som en härlig tripp - och jag ser fram emot att titta på din jacka. Du brukar alltid hitta så härliga, annorlunda kläder.

    Ha det fortsatt bra!

    SvaraRadera
  8. Oh Berlin, det har jag kvar att uppleva

    SvaraRadera
  9. Berlin är toppen! Skulle gärna åka dit igen...

    Ha en fin båtresa och gunga lagom!

    SvaraRadera
  10. oj vad du reser. vad härligt!!

    SvaraRadera
  11. Härligt med resor, hoppas du får lika skoj på denna som förra =)
    Kramen

    SvaraRadera
  12. Å vad jag blir avundsjuk! Och KaDeWee: I love it. Deras juldekorationer går inte av för hackor kan jag säga!

    Njut av tillvaron nu!

    SvaraRadera
  13. Å va avensjuk ja blri på alla dina resor!

    SvaraRadera
  14. Halloj bruttan!

    Lasse och jag sticker till Stockholm lite tidigare än tänkt. (billigare flygbiljetter)Finns det någon möjlighet i världen att vi får chans att träffa dig på onsdag eftermiddag istället. Kram kram

    SvaraRadera
  15. Hoppas du har det helt underbart här i Skåne :)

    SvaraRadera
  16. Välkommen hem till Skåne! =0)

    SvaraRadera
  17. Låter som en toppentripp.

    Jag önskar jag vore iväg på en tripp. En härlig hotellvistelse med stoor frukost och sköna sängar.

    Säng är viktigt, särskilt nu när jag helst skulle vilja sova en vecka i sträck.

    Fast frukost är också viktigt.

    Kram och ha en trevlig resa till hemlandet!

    SvaraRadera
  18. ha när jag var där bodde vi på ett "billigt" hotell, (det var med snåljobbet så klart) och då var hela frukosten serverad i plastförpackningar, små små små såna:-)

    men annars var det verkligen kanon där!
    hälsa skåne från mej!
    kram

    SvaraRadera
  19. Men åh vad det är tomt i cyberrymden när du är ute och reser! Saknar dig här. Komma hem snart?
    Kram.

    SvaraRadera
  20. Kommer du inte hem till datorn snart??
    Saknar dina fyndigheter...

    SvaraRadera
  21. Låter som en himla trevlig tripp!

    SvaraRadera
  22. Har du bosatt dig i Skåne? Då kanske jag kan hälsa på??

    SvaraRadera

Ja, och...?