QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 september 2009

Zu machen

Am freitag, gewesen sein:
 iiingen aning om vad det betyder, men det ligger fint på tungan!
*Bädda rent i bingen.
  Najs.
*Stryka tre av Makens skjortor.
  Något jag erbjöd mej att göra i ett sinnesrubbat ögonblick igår.
  För känslan av att vara en Riktig. Fru.
  (ochdåfårjagkanskenåtfråntaxfree:n)
*Göra ekonomin utan att ljuga på örena.
  Suck.
*Handla lite; både här och både där.
  Dock bara tråkiga saker. 
*Inom bibblan.
  Hämta-Lämna.
*Hämta Sonen vid flyget!
  Gulla han sakran!!!

6 kommentarer:

  1. Jag har också en dröm om tre skjortor - kanske sen. Nu har jag i a f skurat toaletterna.
    Och här kommer också sonen hem, men han kan kliva av tåget och gå tvärs över bussplanen och sen är han hemma.
    Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  2. har ett bra program till dig:

    http://www.ordlista.se/sprak/

    Då kan du ju översätta dina ord, tex på ryska : Я осел

    Eller kanske på japanska? : 私は、ロバの午前

    ja eller på finska? : Nah En ole aasi, mutta en juo bensiini

    SvaraRadera
  3. Stryka makens skjortor hade jag strukit direkt! Men hämta sonen lät bra. Nu tar vår son sig hit för egen maskin men ändå :-)

    SvaraRadera
  4. Det finns att stå i, märker jag. Hoppas helgen blir lite lugnare.

    Markattan

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får en mysig helg med sonen :-)

    SvaraRadera
  6. Hoppas på en mysig helg med sonen =)
    Kramen

    SvaraRadera

Ja, och...?