QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

25 september 2009

Sörrvårrn

Makens sörvårr ti komprimaotårrbåkksen (skviis-båkks) haor pajjat. Baora sådärr. Fakking hell. Men Maken e smaort, hann körde en bäkk-app för nårra dar sen. Så all musik e kvaor. Annars hadde jao vatt daotårr-ennka i ett halvt eår framått. Nu haor hann bestellt en ny sörrvårr.
Eånli äss jo nåw itt.

Och ja. Jag drack vin till maten.

12 kommentarer:

  1. Jag drack också vin, men inte fasen stavar jag sådär konstigt för det...Ha en bra helg därborta till vänster! :-)

    SvaraRadera
  2. Börjar man skriva på skånska när man druckit vin?
    Tror jag måste testa!

    SvaraRadera
  3. Hi hi aj löv it, du skriver ju som jau! Kram

    SvaraRadera
  4. Var det skånska??? Hur många glas blev det???

    SvaraRadera
  5. Härligt! Jag förstod nästan ingenting
    =)

    SvaraRadera
  6. En liten översättning är kanske på sin plats nu när jag har nyktrat till lite...
    "Makens server till squeezeboxen har pajat. Bara sådär. Fucking hell. Men Maken är smart, han körde en backup för några dagar sen. Så all musik är kvar. Annars hade jag varit dator-änka i ett halvt år framåt. Nu har han beställt en ny server.
    Only as you know it."

    SvaraRadera
  7. Haha! Jag har också druckit lite vin. Trodde först att du skrev på norska. Hmm... *och det ska komma från en som bott i Kristianstad*

    SvaraRadera
  8. Och en sak till: Det är jag som har döpt den till komprimatorbox. DET är bara trams!

    SvaraRadera
  9. shit, jag trodde det var norska ;)

    SvaraRadera
  10. du vet du är knäpp va???+:-)))))))

    SvaraRadera
  11. Lätt match, tur att man är språkbegåvad!!
    Synd dock att jag inte kunde följa med maken till Skåne som översättare. Well, he's on his own...Men int wåål he jett!

    SvaraRadera
  12. Jaha du Ulrika; det där sista fattade inte jag!!

    SvaraRadera

Ja, och...?