QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 september 2009

Sonen liten

Sonen hade turen att få en synnerligen busig Morfar. Dom två hängde ihop, och till Sonens stora förtjusning gjordes massor av hyss.
En gång släppte Morfar en litenliten fis; det gick inte Sonen obemärkt förbi; och han sa med hög och sträng röst:"Morfar! Du FISTE!"

Därmed visste resten av familjen också.

7 kommentarer:

  1. Min dotter sa Pappa Kes! Men visst blir man glad när de talar om för hela världen vad man gör?

    SvaraRadera
  2. Japp, det är sånt man har barn till, att upplysa om och därmed glädja sin omgivning och med en massa skitsaker.

    Markattan

    SvaraRadera
  3. Ja se ungar, härliga, och ärliga :O)

    SvaraRadera
  4. jo men, sånt går väl an. men när storesonen här hemma sa i söndags att " jag skulle fått lördagsgodis men sen drack micke sprit och blev full..så jag fick inget"!

    det lät ju mysigt eller hur? men sanningen var att stor-fis varit hos sin pappa, och sambon hemma hade handlat lördagsgodis tidigare, och det dög visst inte. så hade min sambo tagit sej ett glas vin framför teven, och DÅ kommer storfis o vill åka ner på stan o köpa annat godis, vilket inte sambo kunde esom han hade tagit ett glas vin.

    men storfis drog ihop det värsta av det bästa liksom...lät som värsta fyllefamiljen (storfis berättade när jag kom hem från tjej-kvällen)
    hm...

    SvaraRadera
  5. Av barn och dårar....
    ;)

    Svårt hålla sånt hemligt med barn i närheten..

    SvaraRadera
  6. Av barn får man vetqa mycket matnyttigt! Som lärare kan jag intyga det...

    SvaraRadera

Ja, och...?