QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

13 september 2009

Rubrik? Vaddå?

Ibland står det mer än vanligt stilla i skallen. Och ibland är man liksom lite grann, ja, typ molefonken liksom. Då brukar jag titta in på andra bloggar, och så brukar jag känna mej lite gullad av det som står där, och av den som skrivet det! Det är egentligen himlans bra alltså!

Jag har pratat med Sonen idag, han ringde. Han har haft besök av två kompisar från Oslo, och makan till onyttig helg får man tydligen leta efter! Pizza och läsk, Bamsemums och chips och tacos. ("liiite nyttigt iallafall mamma") Dom har spelat Playstation både dagar och nätter, och i övrigt levt rullan.

Jag hade ju skickat med två kassar fulla med saker, bl a kakor som jag bakade i tisdags. Det var det jag inte kunde skriva om, för hade Sonen läst bloggen så hade det ju inte varit en överraskning! Men när jag pratade med honom idag, så hade han ju inte ens TITTAT i kassarna! Dumme ungen! Nu ohh!ade han och ojade, och var SÅÅ glad! "Fast jag har ju inte plats i frysen ju"!
Får väl äta lite då, tyckte jag.

Nästa helg kommer han hem. JIPPI!

8 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Håller med dig, rubriken är svår att få "till", man vill ju att den ska vara lite "klatschig"...
    Kul att "trönderen" kommer hem nästa helg ;)
    Ha en fortsatt skön söndag

    SvaraRadera
  2. Jag är avundsjuk på din son, precis en sån helg hade jag behövt :)

    SvaraRadera
  3. Då var det en förbaskad tur att du tipsade honom :-)

    SvaraRadera
  4. Där ser man! En unge som missar kakor?! ;)

    SvaraRadera
  5. Den pojken kan man lita på! Nyfiken är han då INTE! Ha en bra kväll! :-)

    SvaraRadera
  6. Hade du skrivit om kakorna hade han ju inte missat godsakerna. Fast nu har han ju allt det gotta kvar. Myntet har tydligen två sidor, minst.

    Markattan

    SvaraRadera

Ja, och...?