QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 september 2009

Obekvämt

När man sitter i soffan med benen på bordet och laptopen i knäet, så hade det varit fint om man hade storkknän. Då hade det väl inte blivit så killigt konstigt i benen. Dom somnar nämligen.
Å andra sidan hade det säkert blivit en smula slarkigt när man skulle gå. För hur skulle man veta vilket håll benen ville böja? Och om ett knä böjer framåt och det andra bakåt; är man hjulbent då? På vilket håll i så fall? På diagonalen?

Ska man verkligen fundera på sånt här? När man är vuxen?

15 kommentarer:

  1. Det är väl en bra fundering, minst lika bra som nån annan...

    SvaraRadera
  2. vaddå kan storkben böja sig bakåt med? fränt! mina ben somnar aldrig. de bara ligger där på soffbordet och bara...är.

    no problemos här icke

    SvaraRadera
  3. Låter lite som barn funderar. Och om man är lite barnslig, så har jag hört att; Att vara en smula barn är att vara vuxen.

    Så det var nog moget tänkt, med andra ord... ;)

    SvaraRadera
  4. Absolut, det där är den typen av tankegångar jag brukar hänge mig åt, trevligt att någon gör detsamma. Nu ska jag grubbla på det ett tag...

    SvaraRadera
  5. Å hur snyggt skulle det vara med den där fina klänningen med storkben? Fast det är rätt lustigt det där att kunna böja benen åt vilket håll som helst. Skulle kunna se rätt kul ut.

    SvaraRadera
  6. Börja med att skaffa en något lägre fotpall så benen slipper somna. Därefter tror jag nog att funderingarna kan läggas på något betydligt mer intellektuellt...eller inte ;)

    SvaraRadera
  7. Ja, det där tål att funderas på. Jag skulle gissa på att det kallas för äkta hjulbent och det andra mer vanliga för falskt hjulbent, du vet som med krupp och falsk krupp ;-)

    SvaraRadera
  8. Gör som jag, spara ut knähåren och vips så har du ett mjukt underlag att lägga datorn på!

    SvaraRadera
  9. Klart att man kan det! Allt för bekvämligheten ;-)

    SvaraRadera
  10. Kikar in och kollar läget...
    Ha en bra tisdag!

    SvaraRadera
  11. ja, det finns många bra grejor man kan fundera på, det betyder att du har en väl utveckald hjärna att du funderar i sånda där kreativa tankebanor!

    SvaraRadera
  12. Hur skulle en stol se ut om knäna böjdes åt andra hållet?
    Tro mig..du är inte ensam om dessa tankar.
    =)

    SvaraRadera
  13. Det var väl en jätteviktig fundering! Nu har jag nåt att tänka på länge. Det går lite långsamt här si.

    SvaraRadera
  14. hahaha! ja sånt ska man fundera på när man är vuxen!

    SvaraRadera
  15. Man ska väl fundera på allt som vuxen... annars kan man ju stänga av sin hjärna - vilket hade varit väldans tråkigt!

    SvaraRadera

Ja, och...?