QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 september 2009

Norska gubbar


Laban Seigmenn är smarriga gelégubbar med socker på. Nåt i stil med svenska geléhallon.

När Maken och jag precis flyttat ihop kom Mamma på besök.
På grund avståndet hade Maken och min familj ju inte setts så mycket, utan var väl egentligen ganska färska på bekantskaps-fronten, så att säga.
Jag hade köpt en påse Laban, och vi satt där alla tre och mumsade till kaffet. Så säger min mamma:"Jag tycker egentligen bäst om att suga av dom först!"

Jag trodde Makens ögon skulle trilla ur skallen på honom!
Jag bara gapflabbade, och då fattade mamma vad hon hade sagt.
Sånt går ju bara inte att rätta till.

Men redan där borde Maken ju ha fattat vad slags familj
han var på väg in i. Tur att han är lite trög, annars hade
jag väl inte suttit här idag.

21 kommentarer:

  1. Jisses, det blev dagens största garv! :-D

    Maken garvade också!

    SvaraRadera
  2. Typisk språkförbistring ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja, vicken rolig mamma :O) Gappflabb!

    SvaraRadera
  4. Exakt så sa Carl-Jan Grankvist nyligen om kräftor (obs, ej påhitt)

    SvaraRadera
  5. Tänk om man fick en date med din mamma ;)
    Tihi tihi. Jag AVSKYR lösgodis. Både svenskt o norskt oavsett avsugning eller ej :) Norsk SOFT-IS däremot är sååååååååååå gott med chokladpulver på... mums..
    kram

    SvaraRadera
  6. hahahahahaha den gillade jag den kommentaren:-)

    SvaraRadera
  7. Haha!!
    Störtskön kommentar! Seigmenn har man spist i mängder... Mamma jobbade på Nidar när jag var liten(åratal sen).

    SvaraRadera
  8. Ja, og no finns det ferdigsugda gubbar, (eller var det gummor) også!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  9. Alltså Aggie, (vågar jag skriva detta?) dom är ju färdig-SLICKADE!! hemskt, jag vet.

    SvaraRadera
  10. Hehe! Det innlegget her blir ju bare morsommere, og morsommere...

    SvaraRadera
  11. *ASG*...Underbar mor du har!!!!

    SvaraRadera
  12. Varför känns det som om vi har gruppsex allihop???

    SvaraRadera

Ja, och...?