QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 september 2009

Musik igen

Nu har jag bytt lite i bilen. Där snurrar nu:
Amy McDonald, Seal, Depeche Mode, Pink Floyd, Kent  och Daniel Merryweather (så himla bra, måste gå några varv till).
Så jag gör ett nytt försök. Alltså:

Vad har ni i örona?
Och då är jag inte intresserad av knäck i lurarna. Man får inga poäng här hos mej om man kommer med en utläggning om mängd, färg eller fasthet vad det gäller detta. Totalt bortkastat. Spar dej för det.
För damerna kan extrapoäng sankas vad det gäller blingblinget i öreflippen, (ja, på norska ja) för det är alltid intressant. Har nån av herrarna detsamma, så för all del, kom med det, så ska jag tänka på det.
Men:
Vad lyssnar du på?
I ipod, mobil eller gudvetvad?
(hvor jevlig vanskelig kan det være??!)

26 kommentarer:

  1. Tre guldringar och rix morgonzoo! Varje morgon! Knäck i lurarna är det däremot inte ;-)

    SvaraRadera
  2. En salig blandning av Dead by April, Bo Kasper, Ebba Grön och Varför Skola Människor Strida med Cajsa Stina Åkerström.

    SvaraRadera
  3. Queen. Behövs inte så mycket mer. Det täcker in det mesta. Just nu mycket perioden 77-78...

    SvaraRadera
  4. Just nu: Once, Glen Hansard och Marketa Irglova

    Helt underbara låtar!

    SvaraRadera
  5. Tack för fina kommentarer!

    Jag lyssnar på MixMegapols Morrongäng (Malmö) och Mats Möllers cd "Det jag ångrar mest". MM's texter får mig att sjunga och skråla, samtidigt som jag nickar instämmande. =0)

    SvaraRadera
  6. Jag har två guldörhängen plus tre ringar.

    Jag lyssnar gärna på Walter Trout, Simon Webbe och Mark Knopfler.

    SvaraRadera
  7. Så här på hösten är det Kent, Kent och Kent som gäller.

    SvaraRadera
  8. det rullar en skiva i bilen med gamla summer of 69, I love rock and roll och annan sket.
    får jag välja, gillar jag riktigt glad-jazz, eller phantom of the opera-andrew loyd webber, eller schlager eller go blues eller lugna låtar eller björn rosenström. mest björn rosenström om du inte vet vem det är så har han låtar som

    "vi är pojkarna som busar med flickornas musar, trumpeten känns så len mellan mina ben,om du drar ner min byxa kan du få se en yxa...osv....
    eller
    " du sa att du var snygg men du är ful, jag har blivit luurad åhå,
    du sa nåt om ett slott dethär är ett skjul
    jag har blivit luurad åhå"

    eller
    "gunilla din gorilla jag orkar inte gömma mej för dej, att du blev så äckligt slemmig hur kan det komma sej???"

    eller
    nu du kärring får du ta o hejda dej jag orkar inte höra på ditt tjaaat
    nu du kärring får du ta o dämpa dej
    täpp igen din trut o gör det snart..."

    hm....jag tycker låtarna är jättekul och bra, men kanske ska inte ungarna lyssna så mycket på den skivan just:-)))

    annars är det Totta Näslund, som ofta rullar i öronen på gladmymlan.....

    SvaraRadera
  9. Den senaste veckan har jag lyssnat nya Lars Winnerbäck. ALLA LÅTAR ÄR KANON! Köp den!

    Fick du mitt sms svar?

    SvaraRadera
  10. Tja om du prompt måste veta, just nu lyssnar jag helst på... tystnad. Mest med tanke på vad som timar på bussen till jobbet. Men annars gärna Spanarna i P1 och några av sommarpratarna. Annars blir det Deep Purple.

    Markattan, lite velig i öronen men ren, väldigt ren

    SvaraRadera
  11. *älskar att prata om mig själv*
    Jag har en guldring i vardera öra. Och jag lyssnar för tillfället på Thomas Di Leva (ja, jag har upptäckt honom först nu), The Sisters of Mercy. Nästa vecka kan det var van Morrison eller 50 cent. Eller Jan Johanssons Visa från Utanmyra! Väldigt blandad musiksmak alltså. Eller allätare som det också kallas!

    SvaraRadera
  12. Rix morronzoooooo, på morron, Radio värmland på eftermiddagen, cdn som sitter i är fortfarande Lars Demian, vilken jag inte är så förtjust i.... Giller bättre grabben.... Nu har han debutsjungit också, kolla min blogg :O)

    SvaraRadera
  13. Just nu?
    The Coral - Pass it On
    Sen?
    Devo - Mongoloid
    =)
    http://pjoltas.blogg.se

    SvaraRadera
  14. Oj, se där! Här är mycket jag känner igen och mycket jag ska kolla upp! Tack!

    SvaraRadera
  15. I bilen snurrar cd med Timo Räisinen på högsta volym...väcker mig till jobbet.....blåser ur skallen från jobbet.Perfekt!

    SvaraRadera
  16. 6 silver ringar hänger i öronen...på morgonen lyssnar jag helst på Mix Megapol, senare på dagen rockar vi upp det lite med Pink, Evanescence :)

    SvaraRadera
  17. Tystnaden lyssnar jag på. När jag är full blir det Queen, Queen och Queen. Men är det nånting jag är fullständigt galen i så är det örhängen. Stora, långa, svarta eller i knasiga färger. Sov gott därborta i landet till vänster! :-)

    SvaraRadera
  18. jag kan verkligen lyssna på det mesta. men för tillfället blir det madonnas samling celebration. om jag vill ha lågmält blir det sophie zelmani, lyssna om du ännu inte upptäckt henne!

    SvaraRadera
  19. Seal (soulskivan) är given i bilen. Dolly Parton likaså. Sedan brukar Bryan Adams få åka med en sväng. Och i går var det "Roddans" tur. Vi sjöng "I don´t wan´t to talk about it" ihop. Vi var så bra... ;)

    SvaraRadera
  20. The Boss, Stevie Wonder, Queen, Sweet, Slade, Randy Crawford, David Bowie, Bob Marley, Depeche Mode, Duffy, Earth, Wind & Fire, Jerka, Stones, The Clash och Tom Lehrer. Med Tom Lehrer blir det helst skivan "That Was The Year That Was" som är helt underbar! Han skrev dem för 40-50 år sedan, och de känns fortfarande aktuella! Annars har jag hål i öronen som jag glömmer fylla med bling ;-)

    SvaraRadera
  21. Depeche Mode rullar väl alltid lika käckt i mina öron, faktiskt favoriterna... men det mesta brukar gå in! Det är bara hårdrock, dansband och hiphop som går rakt igenom utan att lämna ett endast avtryck i lilla mig :) jag tåler det liksom inte riktigt....

    SvaraRadera
  22. Hittills idag: Glen Hansard (musiken till filmen Once), Jens Lekman (Night falls over Kortedala) och lite Edson (Unwind with Edson).

    Detta imorse kl 06.30 när jag tränade, sov och lyssnade på mp3 samtidigt. Har ganska suddiga minnen i övrigt från den morgontimmen.

    SvaraRadera
  23. Jill Johnsson & Dolly Parton snurra just nu på repeat här i Ankboet =)

    SvaraRadera
  24. just nu så växlar jag mellan Shanghai, Duffy, Frente och en tysk tjej som heter Annette Luisian eller nått sånt.

    SvaraRadera
  25. å visst ja, Winnerbäcks nya men vi är inte vänner ännu.

    SvaraRadera

Ja, och...?