QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 september 2009

Hundnamn


En god vän har just fått en valp. Lille dåggen heter Hi-Fi. Och är helt svart. Myyycket bedårande och tuggvillig på Husses förbjudna saker.


Men det var ju inte det jag skulle berätta. En av mina mycket hundälskande väninnor var i parken. Här i Nårje. I samma park var ett gäng sådana där livsfarliga svartklädda personer, som man gärna går i en vid sväng runt. Svart hår, bleeeekansikte de luxe, svarta spegelglassolbriller, (långt ord) lång svart skinnkappa och svarta kläder (Matrix). GOTH-ere, som dom säjer här. En av dom har en bullhund av nåt slag. Jaja, pit eller nåt annat farligt. Omgivningen håller respektfullt avstånd. Så bestämmer sej gänget för att avvika, alla drar en lättnadens suck; och då gapar Dracula-husse:

"BERGLIOT! KOM HIT!" Bergliot...??! 

9 kommentarer:

  1. Det var ju oväntat, man kunde förväntat sig typ Manson, Killer eller nått...du ser Kerstin, även svarta getter (sorry Gother) kan ha en blid själ.
    Dom är bara missförstådda...de behöver lite terapi, sminktips & lite modeflashar...sen är dom som alla andra.

    SvaraRadera
  2. Det var nog inte gothere, men EMOer ;-p

    SvaraRadera
  3. Hehe, ja det är aldrig som man tänkt sig :O)

    SvaraRadera
  4. Ja, ibland blir man förvånad minst sagt :-)

    SvaraRadera
  5. Hehe, jag tror också att det var EMOer, helt ofarliga småvilsna poeter :)

    Å Bergliot tror jag var en liten liten minigris, precis en sån som vi har. (Staffordshire Bullterrier) Kallas annars för nannnydog eftersom dom är så barnvänliga. Men dom ser ut att vilja och kunna äta upp vem som helst. Våran äter mest lego...

    Bergljot förresten hade ju jag på min namnlista. Fick förklarat från min Isländska väninnna att det betyder Stenful :)

    SvaraRadera
  6. Har haft en sådan hemma, som (tack och lov) vuxit ifrån detta. Nu har hon sedan något år kläder i andra färger än svart :-) Innan dess genomgick hon olika stadier av EMO, Goth, Trash-Goth mm mm... Med vidhängande frisyrer och hårfärger.

    Må så gott denna fredag!

    SvaraRadera
  7. Himla knepigt namn. Jag hade också trott på Dracula, Satan eller likn.


    Fast jag vet inte vad eller vem Bergliot är, om ens någon så tror jag inte det är Satan eller hans hantlangare..

    Eller??

    SvaraRadera
  8. hahaha... bergliot ;)


    min chef har en mops som heter kjell-henry =)

    SvaraRadera

Ja, och...?