QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 september 2009

Hårigheter

Idag fick en av tjejerna på jobbet en komplimang för att hon hade lyckats så bra med den sista hårfärgningen: "verkligen jättefin till dej alltså!" Hon replikerade torrt att det var hennes egen hårfärg!

Själv fick jag länge komplimanger (nu är det slut på sånt) för "mina underbart vackra slingor, ser så naturliga ut!" Ja tacka faen för det, det var ju sån det blev från naturens sida. Själv tyckte jag av och till att jag såg ut som en utvevad randig markis i luggen.

Egentligen är jag nog glad att jag aldrig kom igång med allt det här färgjoxeriet; jag klipper heller lite knäppa frissor i det grå.

Men hade jag vågat skulle jag färgat det grönt!

7 kommentarer:

  1. Du vågar! Själv är jag blåsvart, midnight liksom. Gonatt! :-)

    SvaraRadera
  2. Markattan begåvades med grönt hår en gång. Alldeles utan egen vilja. Koppar i vattnet och väldigt ljust, solblekt, hår. Tja vad ska man säga. Snyggt? Nä inte värst alls faktiskt.

    Markattan, som fick uppmärksamhet

    SvaraRadera
  3. Jag är precis färggenerationen, har provat allt, många gånger med resultatet grönt, snorgult och rysshora. Det har också varit blåsvart, signalrött och lila. Nu skiftar det mest i mammaledigt-mus-i-botten-blond-i-toppen-färg. Vet inte vilket jag föredrar...

    SvaraRadera
  4. Jag har bara varit min egen hårfärg (rödblond), blonderad i gymnasiet (andra halvan på 70-talet) och då hade jag ner till axlarna, och rejält rödhårig (kortklippt) och nu har jag min egen rödblonda färg (kortklippt) igen. Har dock sett att det har börjat komma några silverglänsande hårstrån. Som tur är brås jag mest på Pappa, så det grå bör väl inte synas så mycket före jag fyller 60. Det är om 10 år :-) Mamma blev grå vid 30.

    Dottern har haft sin egen (cendré), svart, blonderad som f-n, illblå, turkos, lila, knallröd, starkt röd, chokladbrun och nu rödbrun. Frisyren har varierat lika häftigt den. Ett tag var det långt, sen sidecut, sedan undercut och nu är hon fräsigt kortklippt!

    SvaraRadera
  5. PLEASE! Lägg upp en bild när du är klar med färgningen! Du kommer att bli skitsnygg i grönt. Det kommer ju att lyfta fram ögonen på ett sjukt läckert sätt... *känner mig som en stureplansfrisör*

    SvaraRadera
  6. Blåsvart är jag. Annars grå. Ett arv från tanterna i vår släkt, här blir håret grått vid 30 års åldern. Funderar på att sluta färga nu för att få fram det grå. Men jag kommer väl att se ut som en blåmes i skallen under tiden och det vågar jag inte. Än.

    SvaraRadera
  7. Trots ålder då nästan alla i min omgivning är allt mer gråhåriga så har jag fortfarande inte ett grått strå i min mörka kalufs. Spelar egentligen ingen roll för ingen tror på mig....alla anser att det är färgat ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?