QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

24 september 2009

Galskap

Ett av dom närmaste shoppinggalleriorna har nattöppet idag. Detta innebär många lockande erbjudanden i affärerna. Allt som kan krypa och gå av pensionärsmaffian är ute, beväpnade till tänderna med gåstavar, shoppingvagnar och rullatorer. Man är ett lätt byte om man kommer ivägen för dem.
Samtidigt är barnvagnsmaffian på tur, lockade av detsamma.
Jag skulle bara på bibblan, och det blev rena gatloppet i zick-zack för att undgå samtliga handlelystna med ovan nämnda vapen. Och har man klarat detta lever man minst lika farligt ute på parkeringsplatsen.

Tur jag ska ut och äta på andra hållet ikväll.

8 kommentarer:

  1. He he, livet är hårt! =D

    SvaraRadera
  2. Iblan gör man nog klokast i att hålla sig hemma!

    SvaraRadera
  3. Jag var på 'julmarknad' i november ett år. Samma sorts besökare. Rollatorer (jättebra hjälpmedel), käppar och barnvagnar. Jag trodde inte jag skulle komma levandes hem.

    SvaraRadera
  4. Uj vad hemskt. Skönt att du klarade dig helskinnad och vad skönt med middag på annan ort.

    Markattan

    SvaraRadera
  5. Barnbidraget & pensionen blev utbetald i dessa dagar....va glad du inte skulle dit imorgon när alla andra "dårar" får lön...

    SvaraRadera
  6. jag är smart jag, jag har sparat barnvagnen sen lillfis åkte vagn, så ska jag på torget ex där det brukar krylla av folk, så har jag den att lägga grejer i:-) och bana väg...gäller o va smart serru:-))

    SvaraRadera
  7. Kan inte du maila mig för jag haft otrevliga problems med att inte få dina mail?

    SvaraRadera

Ja, och...?