QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

02 september 2009

Forts

...och en gång när Sonen var liten fick han en liten bit äggskal i en omelett. Den dag idag svarar han väluppfostrat: "utan skal i då, tack" om jag frågar om jag ska laga en. Han blev illa traumatiserad av detta (också) i uppväxten, det är uppenbart (arma unge).

Fy farao sicken slarva jag måste vara på att knäcka ägg.

14 kommentarer:

  1. Ricipt, blomkålsmos....
    jag bara kokar blomkål i saltat vatten, häller av när de är mjuka, vispar med elvisp i en ordentlig klick smör och grädde tills jag får den konsistens jag vill ha, saltar lite mer och vitpeppar. Mumma!

    SvaraRadera
  2. P: Ska testa, det lyder smaskens!

    SvaraRadera
  3. nej det måste vara äggen i norge som har så hårda skal att det sprätter iväg några luringar!

    SvaraRadera
  4. Ja fy sakran vad det är synd om barnen. Alla misstag vi har gör.
    Mina största döttrar pratar fortfarande om en korvgryta jag gjorde för tolv år sedan... Den var tydligen oerhört traumatiserande.

    SvaraRadera
  5. Voine, voine... Äggskal i omeletter och hårstrån i bröd. Ja, vad får de små stackarna inte stå ut med... =)

    SvaraRadera
  6. Ja, stackars barn...haha.
    Min man frågar mig fortfarande varje gång vi gör te, om jag ska ha mitt te med tepåsen doppad i eller om den ska ligga orörd bredvis koppen. Varje gång...

    SvaraRadera
  7. mmmmm hon var 173 cm i mai ;O lära ha växt lite till kanske vi har inte kollat väntar till skolan mäter ;)

    SvaraRadera
  8. Ett av tio ägg lyckas jag i bästa fall knäcka utan att få skal i... jag är USEL!

    SvaraRadera
  9. Äh, du är väl bara snabb. Då får man ta lite skal och annat smått och ogott på köpet.

    SvaraRadera
  10. *gör en Markus*

    När jag knäcker ägg alltså.
    Är fullständigt usel på det.....också. ;-)

    Ha det bäst!!

    SvaraRadera
  11. Nja...nu tror jag ju inte att det BARA beror på det lilla äggskalet. Stackars pojke! ;-)

    SvaraRadera
  12. Ja, tänk vad våra barn får vara med om! Men det förklarar ett och annat ;-)

    SvaraRadera
  13. Räkskal är mitt trauma.

    Äckligt att käka en räkmacka och upptäcka skal kvar.
    Resultat?
    No more räkmacka for me..

    SvaraRadera
  14. Champix är ett slutarökamedel, tabletter man äter, utan nikotin....

    SvaraRadera

Ja, och...?